Fenomén Pokémon GO je bezpochyby nejzajímavější událostí posledních čtyř měsíců. Již dlouho (a možná nikdy) jsme nebyli svědky toho, jak se může stát hra virální.
Zase se nám potvrdilo, že slovo „virál“ je velmi těžko uchopitelné a tak trochu si dělá co chce. Dokážeme vůbec odpovědět na otázku, jak se věci stanou virálními? A je jedno jestli se jedná o video, hru nebo prostě jakýkoliv výrobek. Zamýšlí se tvůrci nad složitou marketingovou strategií nebo se jedná jenom o 100% náhodu? Pravda bude asi někde uprostřed.
Náhoda hraje bezpochyby důležitou roli a ve většině případů výrazně podporuje exponenciální šíření produktu, ale například u Pokémon GO tomu bylo ještě trochu jinak. Náhoda zde svojí roli hrála, ale ne tak výrazně jako například u některých bezduchých YouTube videích.
Pokémon GO musela být prostě vypuštěna ve správný čas a vůbec nezáleželo na tom, jak moc je hra kvalitní a zdali by nebylo potřeba odstranit to neuvěřitelné množství bugů, které vidíme jen u málokteré hry. Správné načasování lze demonstrovat i na tom, že Niantic již téměř totožnou hru s Pokémon GO udělalo. Titul Ingress vypustili na konci roku 2013 a žádné velké slávy se nedočkal. Niantic tak jednoduše Ingress převlékl do kabátu Pokémon GO a zkusil to znovu o tři roky později. Bingo. Stačí porovnat počet uživatelů mobilního internetu. Počet uživatelů roste od roku 2013 téměř exponenciálně a v roce 2016 dosáhl několikamilionových čísel. Ideální čas na to vypustit nějakou mobilní hru a nejlépe takovou, která něco řekne každému. Pokémoni jsou mezi námi už téměř dvacet let a dost dobře je zná nemalí počet generací. A teď už o nich ví i vaše babička!
Počet uživatelů mobilního internetu v roce 2016 je tedy obrovský, Niantic má velmi dobře udělanou hru Ingress, kterou trochu nešťastně převlékne do Pokémonů, jenž zná téměř každý. Co schází?…
(Pokračování článku naleznete v novém čísle časopisu GAMING, které vychází 1. listopadu.)
Copyright © 2015–2021 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0