Vývoj Outlast 2 se protáhne, vydání je v nedohlednu – NOVINKY

02. 08. 2016 Jakub Fišer
1 577 zhlédnutí

Již dlouho nepamatuji na hru, která by tak zahýbala žánrem hororu, jako Outlast (dobře, možná ještě série Five Nights at Freddy’s). Outlast byl, a je, fenomén, pravděpodobně ale nejde jen o to, jak byla hra strašidelná a do jaké míry splňovala podmínky žánru horor; o tom žádná. Ale mě, hráče, který hru nehrál (a nebude hrát), zaujalo spíše dílenské zpracování a audiovizuální stránka. Aby nezaujala, když hra jela na tolik úspěšném Unreal Engine ve verzi 3.5 . Hra navíc vyšla na všech důležitých platformách, mimo klasické PlayStation 4, Xbox One a PC (Windows) i na Mac OS X a Linux; takovéto pokrytí dokáže zajistit úspěch.

O to víc fanoušky tohoto žánru, a této hry konkrétně, zaujalo, že pánové z Red Barrels Studios zhruba před půl rokem oznámili práci na druhém dílu a aby toho nebylo málo, hned vydali gameplay trailer, vlastně ne jeden. Děj se přenese z uzavřené psychiatrické léčebny do hor a na přilehlou farmu. Již podle onoho traileru je jasné, že hra nebude ztrácet na děsuplnosti a výstižnosti atmosféry; jasným cílem vývojářů je, aby se v četných scénách hráči krve nedořezal. Jestli ovšem hra tyto požadavky splňuje, to se budeme moci přesvědčit až za nějaký ten čas, pravděpodobně až za rok, vydání hry je totiž odloženo.

Informovalo o tom vedení Red Barrels studia, řekli: „Chceme, abyste věděli, že nasloucháme vašim připomínkám a nápadům a chceme naši společnou hru udělat kvalitní, protože víme, že vám na naší práci záleží. Chceme vám představit ten nejděsivější herní zážitek, jaký je vůbec možný. Právě proto potřebujeme více času.“ Co víc k tomu dodat? První Outlast byl, i bez pohledu na míru děsu, rozhodně kvalitním herním počinem a přesně takový, ne-li lepší, chtějí mít vývojáři i druhý díl. Pevně věřím, že se jim hra opět povede a bude co hrát. Pro milovníky tohoto žánru alespoň větší důvod k očekávání, bohužel zahrají si nejdříve po letošních Vánocích.