Zombie Army 4: Dead War – RECENZE – Nač něco měnit, když to skvěle funguje – 1/2

03. 02. 2020 Filip Starý
355 zhlédnutí

Zombie Army 4: Dead War oficiálně vyšla 4. února a my jsme si pro vás připravili recenzi zaměřující se na kooperativní hraní. Píše se rok 1946 a Hitlerově nemrtvé armádě není stále konec. V týmu až čtyřech přátel se vydáte do víru italských a chorvatských měst, která jsou okupována hordami zombies. Obtížnost hard a maximální počet zombies je jasnou volbou.

Zombie Army 4: Dead War, ostatně i jako její předchůdci, je velmi specifickou hrou. I přes absolutní absenci jakékoliv hlubší příběhové linie je totiž velmi úspěšnou kooperativní střílečkou. Teprve až ve více lidech totiž vynikne ta pravá síla celé série od Rebellion Developments.

Pojďme se na to ale podívat popořadě. Jak již bylo naznačeno, od příběhu moc nečekejte a nebudete zklamáni. Po pár hodinách ve hře naleznete totožné principy a plnění questů bude často na podobné bázi. Jediné, co se bude měnit je prostředí. Hlavními prvky je bránění určité lokace před náporem zombie. Postupu taktéž docílíte aktivováním různých přístrojů. (nahození pojistek, zprovoznění bomby, doplnění paliva,…) Nutno podotknou, že zmíněně přístroje se většinou opakovaně rozbíjí a než se vám něco pořádného podaří, bude to proloženo několika hordami zombie. Nicméně příběh ve výsledku smysl dává. Je sice béčkový, ale sami řekněte, který zombie film vás za posledních 5 let opravdu překvapil?

A teď už ke věcem, ve kterých Zombie Army opravdu exceluje. Jednoznačně se jedná o grafiku a zvuk. všechno dohromady funguje naprosto skvěle a z nějakých prostředí vám bude běhat mráz po zádech. Ať už jste venku v noci a běhají na vás křičící zombies z temných koutů nebo jste v opuštěné laboratoři, kde vypadl proud a jedinou záchranou vám je baterka. Za zmínku také stojí jedinečné prostředí Benátek a plavba kanály nebo opuštěná zoo.

Pokračování v dalším článku zde.