Afterparty – RECENZE – Pekelná pařba!

Všichni tak nějak tušíme, že dostat se do pekla asi není úplně dobré. Jenomže co když je peklo jedna obrovská, nekonečná party a vy probudíte uprostřed toho všeho? A co když se vám tam nelíbí a rozhodne se opít samotného Lucifera, jenom abyste mohli zpátky domů? Tak na tyhle otázky vám odpoví nová hra Afterparty.

• Datum vydání: 29. října 209
  • Vývojář: Night School Studio
  • Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch

Lola a Milo, dva čerství absolventi vysoké školy se probudí v pekle, aniž by si pamatovali jaks se tam dostali. Mají pocit, že do pekla ani jeden z nich nepatří a když se od místních dozví, že existuje cesta ven, úkol hry je jasný. Prostě musíte nakráčet k Satanovi a postarat se o to, aby se pod stůl skácel dřív než vy.

Afterparty je ve své podstatě vtipná hra, ale když chce dokáže hráče donutit zamyslet se. Vztah, který mají Milo a Lola se nezměnil ani po smrti, a jejich přátelství je pevnější než kdy předtím. Stejně jako u výběru odpovědi v dialogu, záleží i na výběru drinků, které se rozhodnete do sebe kopnout. Některé drinky vás naučí mluvit „po pirátsku“, jiné vyprávět příšerné vtipy a kyselina pročistí střeva jako nic jiného.

Po gameplayové stránce není hra nijak náročná. Většinu času stejně strávíte v dialozích nebo u beerpongu. Dialogový systém se autorům opravdu povedl. Máte na výběr jednu ze dvou odpovědí, buď od Mila nebo Loly a podle toho, co jste pili se objeví divoká karta. U speciální možnosti sice nikdy přesně nevíte, co se stane, ale většinou to opravdu stojí za to. A jestli vás v ostatních hrách štve, že musíte počkat, než NPC domluví a potom odpovědět, při čemž nastává trapné ticho u Afterparty se vám to nestane.

Afterparty na první pohled vypadá jako hra podporující pití alkoholu, ale ne. Lola a Milo cestují mezi bary přes řeku Styx a jsou v čím dál lepší náladě. A mají pořád blbější nápady. Asi jako když si na grilovačce usmyslíte, že úplně černý rohlík je lahůdka a potom zvracíte uhlí. Hra prostě ukazuje realitu takovou, jaká je. Nejdřív jsou všechny ty panáky super, ale když klub zavře a všechno kolem utichne, začnete střízlivět a vzpomínat na to, co jste dělali.

Jediný problém, který hra má jsou malé bugy, protže sem a tam vytrhnou hráče z atmosféry hry. Čekali byste, že u 2.5D hry z roku 2019 se postavy nebudou zasekávat a glitchovat kolem, ale hej… I tak je Afterparty jedinečná a pokud hledáte něco na odreagování nebo se chcete zamyslet nad smrtelností, určitě ji můžu doporučit. Postavy jsou neuvěřitelně dobře napsané, Lucifer je prostě osobnost a myslím, že jedno dohrání nebude stačit.

Jako bonus je hra dostupná na všech platformách, takže žádné výmluvy! Nejdřív do obchodu a pak hurá do pekla!

Hodnocení 8.5/10