Assassin‘s Creed: Syndicate přinese do série množství změn – NOVINKY
Gameplay záběry z hraní za Evie
A gameplay záběry z hraní za Jacoba…
Po technicky nezdařilém Unity se alespoň já na herní sérii AC dívám skrz prsty. Byť se kvůli špatně optimalizovanému předchůdci k pokračování značky s podtitulem Syndicate hráčská obec nestaví zrovna nadšeně, snad si tvůrci uvědomili své pochybení. Důkazem budiž pozvánka do vývojářského studia Ubisoft Quebec, kde server IGN sepsal své první dojmy na více než dvouhodinovou ukázku ze hry: www.ign.com/assassinscreedsyndicatebringsfunbacktoseries,.
Podle redaktora tohoto privilegovaného magazínu (minimálně co se vstupů na akce podobného typu týče) AC: Syndicate doznal výrazných změn na poli hratelnosti. A nejen to. Londýn oproti Paříži nabídne atraktivnější prostředí, jež se vám přizpůsobuje podle vašich voleb. Prvně od dob Black Flag mě tedy napadá, že série Assassin’s Creed ještě má co nabídnout, i když hodně ztratila kvůli urychlené produkci. Jen se na ta čísla podívejte sami… Asassins Creed: Reveletions – listopad 2011. AC: III – listopad 2012. AC: Black Flag – říjen 2013. AC: Unity – listopad 2014.
A teď konečně dostáváme k zatím nejčerstvější položce seznamu, dílu série nesoucí podtitul Syndicate. Pravidelné vydávání jedné hry ročně třeba nutně neuškodí výsledné kvalitě titulu (vždyť na nich pracují stovky vývojářů z Ubisoftu), ale některé mechanismy mohou časem skřípat. Své o tom může říct už několikrát zmíněné Unity. Ale aby se na něj nesnášela jen kritika: co sérii Assasin’s Creed vždy postavilo na nohy, tak právě um vyprávět příběh, ač bez volby dialogů. A hlavně historické postavy a události. Black Flag jimi moc netrpělo, třebaže jsme se potkali s Bělovousem a zajímavým tématem pirátů. Nic mě tolik nenadchlo ohledně příběhu, jako třetí díl, kde jsme se účastnili Bostonského pití čaje a to dokonce v kůži Assassina s indiánským původem… Po Asii a Americe v posledních třech hrách prozkoumáváme evropské dominanty. Nádherná Paříž, tehdy ještě bez Eiffelovy věže, neučarovala jen málokomu. Ale Londýn se všemi jeho dnešními památkami, to už zní trochu jinak! A také se odlišně hraje, což jen potvrzují gameplay ukázky, které na YouTube umisťuje samotný UBISOFT.
Příběh se potýká s problematikou řádu Templářů, co více než kdy jindy ovládají Evropu. Tento tajemný spolek mocných si dává za cíl, pomocí uplatňování vojenské síly, chladného rozumu a technického pokroku smést jakýkoli odpor proti jejich nadvládě. Právě o to se snaží jejich největší protivníci, bratrstvo Assassinů. Jejich původ sahá až do starověkého světa a jedině potomci těchto tajných osobností dokážou odhalit, jak nakonec skončil boj mezi těmito dvěma frakcemi… Konkrétně příběh Syndicate ukazuje sourozeneckou dvojici Jacoba a Evie Fryeových na nejdobrodružnější cestě svého života; v Londýně zrovna probíhá průmyslová revoluce (rok 1886), díky čemuž se série posunula výraznými krůčky dopředu. Už například budeme moci používat rozličné střelné zbraně, svezeme se v lokomotivě nebo využijeme koňských spřežení k přepravě na místo. Doba se natolik zásadně změnila, že po Syndicate nejspíš přijde dvacáté století… Necháme se po roce překvapit.
Z prvních ukázek je jasně patrně, že dvojčata Fryeovy se odlišují stylem hraní, jaký k nim pasuje. Zatímco Jacob jako pravý Rambo naběhne do ozbrojeného davu nepřátel, přičemž chce zabít jednoho templářského vůdce, Evie se opatrně schovává ve stínech. Hra za ni vás tedy donutí přemýšlet, místo abyste ihned povraždili templářovu ochranku. Rozdělení hratelnosti pro tyto dvě postavy se však nedělí 50:50, ale s Jabocem ve hře strávíte daleko víc času, než s Evie. UBISOFT se už dříve stal terčem ostré kritiky, když ani po letech nebylo možné hrát za ženu (hádejte, kdo si stěžoval…). Až teprve čtvrtý díl Black Flag zpřístupnil vedlejší, leč nutně osekanou kampaň za Assassinku Aveline. A sedmý díl série, vyráběné jako na automatické lince, věnuje ženské hrdinky celou příběhovou linku.
Assassin’s Creed: Syndicate začnou herní obchody distribuovat 23. října. Do té doby nám nezbývá než doufat, že změna vývojářské studia prospěje značce, kterou vývojáři ždímají na maximum. Každopádně někdy v průběhu listopadu očekávejte podrobnou recenzi, jež shrne všechny klady a zápory.