Assassin’s Creed – ZAJÍMAVOSTI – Ubisoftí klenot zamířil na plátna kin

Film a hra. Dvě diametrálně odlišné platformy pro vyprávění příběhů. Co se ale stane, když se tyto dvě formy propojí, popřípadě se jedna inspiruje z druhé? Pojďme si říci něco konkrétnějšího a zaměřme se na hrané filmy, které si vzaly inspiraci z her. V minulosti najdeme již několik takových příkladů. Některé více úspěšné (Resident Evil) a některé méně (Doom). Co se tedy vlastně děje, když hráči seberete možnost hrát?

Film Assassin’s Creed byl velmi diskutovaným tématem v roce 2016 a dlouhodobě se nesl na vlně nadšení. A přesto se stalo to, čeho se většina z nás obávala. Dovolím si citovat jednu z kritických recenzí: „Je to divný.“ Samotný film je vlastně i řemeslně dobře natočený, baví a celý námět se zdál jako skvělé téma pro filmový příběh. Ještě k tomu jsme byli svědky, že podobné formáty v minulosti fungovaly. Bohužel tu je jedno velké ALE.

Postavme Assassin’s Creed například vedle Lary Croft. Oba filmy jsou založené na akci. Oba mají poutavý příběh a oba jsou žánrově atraktivní. (lovkyně pokladů a Abstergo se skoky do minulosti) Na problém narazíme, když si uvědomíme, že Lara Croft je akční film se vším všudy – zbraně, přestřelky a atraktivní hrdinka. Vše, co se ve filmovém průmysl již několikrát osvědčilo. A na čem stojí Assassin’s Creed? Nebudeme si nalhávat, že se všichni těšíme na důmyslně propracovaný příběh. Je to prostě o možnosti vylézt na cokoliv, přeskočit cokoliv a pohybovat se po otevřeném světe. Přenést toto na filmové plátno – hodně velký oříšek. Film tak vlastně zbaví hráče volnosti pohybu a všeho na čem původní hra stála.

Assassin’s Creed jako film je tak příkladem toho, co se může stát, když se zaměříte pouze na převzetí příběhu a fakt, že základní koncept hry bude narušen necháte stranou. I přesto je ale skvělou zprávou, že herní průmysl proniká do filmového a spektra působnosti se kolem jednotlivých her rozšiřují.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *