Bear With Me – RECENZE – Noir medvědí detektiv 1/2

Slyšeli jste již o Bear With Me? Jedná se o hodně zajímavou příběhovou noir detektivku, která dokáže zaujmout svou netradiční nápaditostí.

Hra věrně kopíruje prostředí noir filmů ze 40. a 50. let minulého století. Setkáte se tak s černobílým prostředím imitující low key osvícení a téměř vytrvalým deštěm. Atmosféru doplňuje celkově temná atmosféra, která jde ruku v ruce s detektivním příběhem, jež je dalším hlavním prvkem noir atmosféry. 2D perspektivní prostředí je velmi přehledné a v orientaci vám tak nic nebude klást překážky. Grafické zpracování se pohybuje ve dvou rovinách. První je 2D prostředí, ve kterém se odehrává celý gameplay. Druhou rovinnou je vyprávění detektiva a designově vychází z animovaného komiksu a to je doplněno o ten správně temně hluboký hlas, který dodává atmosféře tu správnou třešničku na dortu.

Na začátku jsem zmínil, že se jedná o hru s netradiční nápaditostí, tak se k tomu pojďme na chvíli vrátit. Bear With Me totiž naprosto brilantně pracuje s dětským pohledem na svět. Roli detektiva totiž ztvárňuje plyšový medvěd, kterému hrdinka pronajímá místo ve svém šatníku, aby mohl vést svá vyšetřování. Ano, jedná o absurdní ztvárnění světa, ve které hračky lidí zkrátka žijí a pokud si s nimi děti přestanou hrát, tak jdou vlastní cestou. V roli hlavní hrdinky se tak na medvědího detektiva obracíme s žádostí o pomoc. Hlavní hrdinka totiž ihned na začátku hry zjistí, že její bratr je pohřešován a patrně byl unesen tajemnou osobou s názvem red man, v jejož roli si taktéž zahrajete. Hra vás totiž bez varování hodí do role red mana a vy následně máte dvě možnosti – uniknout z domu hrdinky nebo připravit o život jednu z jejich hráček a následně jste zase vrácení zpět a pokračujete v příběhu s hlavní hrdinkou a jejím detektivním parťákem.

To vše navazuje na cyničnost a necitelnost medvědího hrdiny, který by jako vypadl z noir filmu, až na to, že to je tedy medvěd. Hra ve výsledku ale velmi dobře pracuje s humorem, komunikuje s hráčem a co je na tom nejlepší?…