#BioWareBoycott – TÉMA – Zruší EA další studio?

Je jasné, že herní studio BioWare, které od roku 1995 přináší hráčům jedny z nejlepších herních titulů, má poslední dobou velké problémy. Dalo by se říct, že všechny problémy začaly, když EA začalo diktovat co se bude vydávat, jak a kdy. Mass Effect: Andromeda byl obrovský propadák a za odměnu EA sloučilo studia Bioware Montreal a EA Motions. Jak to vypadá s BioWare teď?

Většina z nás si při zmínce o BioWare vybaví dvě série, které zapsali studio do historie – Dragon Age a Mass Effect trilogie. Obě série mají nejen úžasný příběh, ale zpracování a způsob, jakým nám BioWare příběh prezentuje spolu s faktem, že hráči si svoje postavy mohou upravit a rozhodovat se sami podle sebe posouvá zážitek z hraní na úplně jiný level. Proto si je taky fanoušci tolik oblíbili.

Vývoje nového Mass Effectu: Andromeda se ujal nový tým. Hra ještě v době oznámení měla mít úplně jinou zápletku. Hráči se měli dostat do doby první kontaktní války s Turiany a pomoct najít lidstvu jeho místo v galaxii. Nicméně plány se změnily a my jsme dostali hru, kterou jsme nikdy nechtěli. K obrovskému zklamání fanoušků, příběh nebyl největší problém.

Andromeda je nejvíc zaglitchovaná hra, jakou jsem kdy viděla. A nejde jenom o občasné propadnutí texturou. Při vydání hry nefungoval u postav Eye Tracking a Facial Animations, což je chyba, která se prostě neměla stát a datum vydání mělo být posunuto. Bohužel EA nechtělo přijít o svoje šekely a hru přesto vydalo. Andromeda samozřejmě dostala patche a je v hratelné verzi, ale v záplavě ostatních her o ní radši nikdo nemluví.

Jestli se ptáte, jak se mohla hra, tak obrovského a hodně zkušeného studia tolik rozbít, je několik možností. Jednak je na vině engine, potom je tady tým, který se o vývoj staral a samozřejmě komprimace dat. Frostbite je mezi ostatními enginy skoro sprosté slovo a EA se neobtěžuje s jeho vývojem. Frostbite 3.0 (čtěte 2.5) se používá od roku 2013 a pravděpodobně se ještě bude nějakou dobu používat. Dalším problémem je tým v čele s Aarynem Flynnem, který je sice zkušeným vývojářem, ale jeho krátká vláda skoro ukončila celé studio. Další možnou příčinou může být obrovská komprimace dat. Hry jako Mass Effect nebo například Zaklínač nejsou na rozdíl od čistě konzolových her úplně hotové. Během hry se obrovské množství dialogů a cutscén teprve renderuje. Aby mohla Andromeda vyjít i na konzole, musela se některá data komprimovat a někdo to pravděpodobně přehnal.

Sečteno a podtrženo vydání Andromedy s sebou přineslo obrovský skandál a budoucnost BioWare byla nejistá. Čímž se dostáváme k aktuálnímu problému. I když se do čela BioWare vrátil Casey Hudson, obrovská část fanouškovské základny nechce o momentálně vyvíjené hře Anthem ani slyšet. A to hned ze dvou důvodů – zpracování hry a mikrotransakce.

Anthem měl vyjít na podzim tohoto roku, ale nemyslitelné se stalo skutečností a vydání bylo posunuto na začátek roku 2019. Je zajímavé, že na Anthemu pracuje tým, který je zodpovědný za trilogii Mass Effectu. A na prvních záběrech hry jde vidět, že na hře pracují právě tito lidé. Ačkoliv Anthem má mít nějakou singleplayer kampaň, hlavní náplní hry bude multiplayer. Takovou hru jsme od BioWare nikdy nedostali a podle mě to zní jako zajímavý nápad. Jistá skupina fanoušků to ale vidí jinak, a proto se na internetu objevili příspěvky označené #BioWareBoycott a #AnthemBoycott.

 

Osobně si myslím, že bychom měli dát BioWare šanci napravit svoji reputaci. Samozřejmě nejlepším řešením celého problému by bylo osamocení BioWare. EA by si mělo uvědomit, že jejich prací je vydávat hry, a ne říkat herním studiím, jak vyvíjet hry. Pokud Anthem vyjde jako multiplayer hra pod diktaturou EA, bude plné mikrotransakcí a stejně jako nové Battlefront 2 tak nemá nejmenší šanci uspět a my se můžeme rozloučit se studiem BioWare jak ho známe.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *