Blackhole – RECENZE

Minulý rok se na herním trhu objevila logická hra Blackhole a spustila nevídanou vlnu nadšení. Hra pochází od českých vývojářů a úspěch si získala i na světové úrovni. Ve zkratce se jedná o 2D logickou plošinovku. A čím je tedy jiná než ostatní? Na to se podíváme v tomto příspěvku.

Důležitým prvkem, který rozhodně není zanedbán, je příběh. Herní hrdina je členem týmů, jehož hlavním úkolem je uzavírání černých děr, protože začaly výrazným způsobem ohrožovat Zemi. Vše se ale změní, když je celý tým jednou dírou „vcucnut“ a ztroskotá na neznámém vesmírném objektu. V tu chvíli je vše na vás a musíte zachránit posádku a k tomu najít součástky na opravu lodi. A zde začíná ta hlavní zábava.bh2

V jednotlivých levelech si můžeme „hrát“ s gravitací, což dává hře úplně nový rozměr. Celou 2D herní plochou tak můžeme otáčet pořád dokola, dokud nenajdeme cestu, jakou by se dalo celý level projít a k tomu posbírat všechny potřebné věci.

Další „inovací“ je obtížnost hry. Oproti současným plošinovkám se u Blackhole opravdu zapotíte a rozhodně se nejedná o oddychovou skákačku. Hra je prostoupena akcí, herní prostředí není strohé a proměňuje se v závislosti na vývoji příběhu. I přesto, že budete jednotlivé levely nespočetněkrát opakovat, zůstává hra dynamická a málokdy se začnete nudit.

gameplay-screenshot-2

Další věcí, která stojí za povšimnutí, jsou další herní postavy a především dabing. Vývojáři zavítali do prostředí YouTubu a postavám propůjčili hlasy známí tvůrci videí – např. Ati, Selassie, Nejfake, apod. Vizuální zpracování oplývá barevností a jednoduchostí. Ve výsledku působí Blackhole jako velmi vtipná parodie sci-fi žánrů a to podporují samozřejmě i hlášky jednotlivých postav.

Blackhole je ve výsledku velmi povedená, zábavná a především česká plošinovka. Vývojáři také neusnuli na vavřínech a již jsme se dočkaly třech DLC a z toho byly dvě zcela zdarma.

+ Kvalitně zpracovaná a zábavně pojatá plošinovka s vysokou obtížností.

– Herní zážitek vás bude stát spoustu nervů.