Blasphemous – RECENZE – Čas dohnat resty!

S blížícím se koncem roku se většina z nás snaží dohánět resty, abychom mohli začít nový rok s čistým štítem. Blasphemous je jedna z her, na kterou jsem se těšila od jejího vydání v září tohoto roku, ale nějak na ni nezbyl čas mezi všemi ostatními tituly. Pixelartový mix mezi Dark Souls a Castelvanií se usadil na mém harddisku až teď, ale myslím, že jde pořád o aktuální titul. Takže, co je Blasphemous?

• Datum vydání: 10. září 2019
  • Vývojář: The Game Kitchen
  • Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch

Blasphemous na první pohled vypadá prostě úžasně, temná atmosféra, všude kolem jedna rozbořená katedrála vedle druhé a zástup přerostlých bossů. Nicméně se zdá, že se vývojáři snažili dostat do hry každý trend, který se mezi nezávislými hrami letos objevil. Dark Souls inspirace? Máme. Pixelartové zpracování? Máme. Platformerové prvky? Ty máme taky!

Na začátku hry se hlavní hrdina Penitent One probouzí v zatopeném hradě a vydává se na výpravu. Alespoň myslím, protože příběh neuvěřitelně rychle ustoupí do pozadí, a i o dohrání si nejsem jistá o co vlastně šlo. Cíle hry je projít všechny lokace a vykřesat všechny bossy, ale trochu mi uniká důvod tohoto snažení.

Blasphemous se s hráčem moc nemazlí, po první skupince nepřátel se v podstatě okamžitě dostanete k prvnímu bossovi hry. A až do konce se nezastavíte. Vývojáři si dali práci s jednotlivými typy nepřátel. Jejich knihovna je obrovská, vždycky vás překvapí něčím novým a z grafického hlediska se rozhodně je na co těšit. Při průchodu hrou pomalu potřebujete deníček k zapisování taktik potřebných pro zdolání nepřátel a elit.

Gameplay je plynulý a ve hře nenajdete žádné větší překážky. Je potřeba si zvyknout na ovládání, především na způsob boje a úhybné manévry. Soubojový systém je opravdu jednoduchý. Na začátku si hráč vystačí s jedním tlačítkem, a i když přidáte několik upgradů o moc víc se nenaklikáte. Hra navíc nabízí speciální abilitu, kterou hráč může použít po tom, co se mu naplní modrý bar. Tyhle schopnosti jsou ale celkem o ničem a mnohem víc zábavy si užijete s mečem v ruce.

Blasphemous je z části platformer a tahle je část hry je sice na první pohled zajímavá, ale během hraní to spíš otravuje. Čas od času hráč narazí na platformu, ke které je doslova peklo doskočit. Jo a pro jistotu je pod většinou platforem umístěno pole klacků, které z hlavního hrdiny udělají cedník.

Blasphemous je dobrá hra, zvlášť pokud máte rádi Dark Souls, platformery, světy zničeny kdo ví čím nebo kombinaci toho všeho. Z pohledu souboje jde o hodně povedenou hru, u které se moc nenadřete, ale užijete si to. Platformerová část trochu zaostává, ale vynahrazuje to krásné pixelové zpracování, perfektní soundtrack a temná atmosféra hry.