Blizzard přichází s Overwatch
Již na akci Blizzcon v roce 2014 oznámila společnost Blizzard Entertainment vývoj nového herního titulu s názvem Overwatch. Hru představili jako online střílečku z pohledu první osoby se zaměřením na týmovou spolupráci. V říjnu 2015 společnost spustila uzavřenou beta verzi hry a hráči se tak mohli ponořit do zkoumání herních mechanik a sdílet výsledné pocity ze samotného hraní. Podle oficiálního oznámení se úplné verze hry dočkáme až okolo června 2016. Hru je ale možné si předobjednat přes herního klienta společnosti Blizzard a to za cenu téměř šedesáti euro. Nutné je podotknout, že hra byla původně koncipována jako free to play titul.
Dle oficiálního oznámení na Blizzconu v roce 2015 byla hře stanovena výše uvedená cena z důvodu, aby si jednotlivý hráči byli naprosto rovni. Základní mechanika hry totiž obsahuje možnost přepínání herních postav během hry. V herním utkání se proti sobě postaví dva týmy po šesti hráčích a zvolí si postavy mezi kterými budou moci následně přepínat. Na výběr budou například útočné postavy, které udělují velké poškození, ale mají slabé brnění. Další jsou obranné postavy, které mají velmi silné brnění, ale udělují malé poškození. Ve hře také nalezneme postavy, které ostatní hráče lečí, dodávají krátkodobé zvýšení statistik, postavy útočící z dálky a jim podobné. Ve výsledné fázi by tak hra měla obsahovat 21 hratelných postav s různými schopnostmi. A zde se dostáváme k důvodu, proč hra není nakonec volně dostupná. Společnost si přeje, aby každý hráč vlastnil hned na začátku všech 21 postav a nenastala tak situace, aby někteří hráči byli ve výhodě tím, že si za reálnou měnu dokoupí nové postavy a dostane se jim tak snazšího synchronizování s ostatními hráči v týmu, což by mohlo vést k následné přesile.
Hra Overwatch by měla při vydání obsahovat dva základní herní módy. První z nich notoricky známý „point capture“, kdy tým musí zabrat určitá místa na mapě, zatímco druhý tým se jim v tom snaží zabránit. Druhý mód je založený na přesouvání určitého nákladu po mapě. Tým, který je k nákladu nejblíže, určuje jeho směr pohybu a tým, který ho dopraví do cílové lokace (ta je pro každý tým různá), vyhrává.
Samotné herní mapy jsou inspirované reálnými místy na zemi. Vzhledem k typickému blizzardímu zpracování grafické stránky hry by to mohlo být ve výsledku hře ku prospěchu a přidat ji tak na originalitě, které prozatím hra nemá dost a těžko říct do jaké míry je podobnost s hrou Team Fortress 2 čistě náhodná.
Zatím je zbytečné diskutovat nad tím, co se snaží Blizzard vytvořit a jestli bude hra ve výsledku úspěšná. Na závěr snad stačí podotknout, že v roce 2015 se na herní scéně objevily mnohem originálnější tituly, s větším potenciálem prosadit se na poli online kompetitivních her a nepodařilo se jim to. Řeč je například o hře Evolve od Turtle Rock Studios, která též zvolila cestu placené základní verze hry.