Bomber Crew – RECENZE – Už jsme přišli o dva motory a tři posádkáře, ale ještě jsme ve vzduchu!

Bomber Crew je strategie, která na první pohled vypadá jako mobilní port. Roztomilá grafika, připomínající Mickeyho klubík, ale může lehce zmást. Ve skutečnosti na hráče čeká letecký simulátor ze druhé světové války. Úkolem hráče je vybudovat si posádku bombardéru, starat se o ní a pomáhat, kde je třeba.

Datum vydání: 19. října 2017

Vývojáři: Runner Duck

Platformy: Microsoft Windows

Bomber Crew svěří do péče hráče letadlo a posádku o kterou se musí starat. Jména a životní příběhy jednotlivých členů posádky jsou procedurálně generovány a každá posádka je tak jedinečná. Tutoriál vám ukáže základy a přesvědčí vás o tom, že je jednoduché vést záchranou misi nebo napadnout nepřítele, ale opak je pravdou. Během letu se totiž musíte starat o všechno, musíte pilotovat, navigovat, střílet. Dále musíte zaměřit cíl a postarat se o jeho zničení a u toho splnit objektiv, například zachránit z vody pilota havarovaného Spifiru.

Při hraní Bomber Crew se brzy ukázalo, že hráč musí splňovat jednu podmínku, aby mohl hru hrát a tou je multi-tasking. Je důležitější držet kurz nebo kontrolovat bomby v hangáru? Musíte neustále kontrolovat co se děje s posádkou uvnitř a zároveň vědět, že nemáte na ocase nepřátelské letadlo. Naštěstí hra není nelidská. Pokud po vás opravdu jde nepřátelský letoun a člen posádky, který se stará o zbraně je u zbraní, nemusíte se stresovat. Začne sám střílet. To stejné s navigací a radarem, pokud je tam správný člen posádky, nemusíte se ničeho bát. Nepřátelské projektily bohužel létají ze všech směrů a tak budete přepínat mezi jednotlivými členy a říkat jim co mají dělat a kde.

Bomber Crew nabízí kampaň plnou zajímavých misí. Hra je inspirovaná druhou světovou válkou, ale nějak moc se nezajímá o historickou přesnost. Pro ty z vás, kteří se o toto období zajímáte blíž, nabízí spoustu odkazy. Můžete narazit na rakety V-1 a V-2 a ukáže se i Grand Slam (největší nenukleární bomba).

Za splnění objektivů a vyhození nepřátelského cíle do vzduchu odměňuje hra novými upgrady. Kromě toho si hráč může vylepšovat skilly své posádky a zvyšovat jejich šanci na přežití. Pokud totiž člen posádky zemře, je nenávratně pryč.

Bomber Crew je hra, která nutí své hráče přemýšlet. Hodně misí budete opakovat, protože než vám dojde jak na to, bude to chvilku trvat. Na druhou stranu nutno dodat, že vítězství v téhle hře, si budete opravdu vážit. Navíc můžu hru vřele doporučit, pokud nechcete myslet na nic jiného. Nebudete na to mít čas. Lákavé grafické zpracování a dobře vybalancované úrovně potěší nejednoho hráče. Pokud zvažujete koupi Bomber Crew tak zamiřte do Steam obchodu, kde je momentálně za necelých 15€ a dejte samozřejmě vědět, jak se vám hra líbí.