Daedalic Entertainment – Vývojové studio končí. Otázka budoucnosti her ze světa Pána prstenů!
Německá společnost Daedalic Entertainment, která se specializuje na vývoj a vydávání počítačových her, nedávno oznámila dramatické změny ve svém interním vývojovém týmu. Od loňského roku je společnost Daedalic Entertainment vlastněna společností Nacon, a právě ta přijala rozhodnutí o uzavření interního vývojářského studia společnosti v Hamburku.
Propouštění zaměstnanců se dotkne týmu, který stojí za několika úspěšnými hrami, jako je například oblíbená série Deponia, originální a kreativní adventury Edna & Harvey, a také ambiciózní Ken Follett’s The Pillars of the Earth, která si získala srdce mnoha hráčů po celém světě. Není možné nezmínit také fantastickou pohádkovou hru The Night of the Rabbit a letos vydaný kontroverzní hit The Lord of the Rings: Gollum, který je postaven na známé příběhové linii Pána prstenů.
Vzhledem k neúspěchu hry The Lord of the Rings: Gollum společnost Daedalic Entertainment nyní čelí výzvám, které si klade za cíl změnit obtížný bod obratu ve svou prospěch. I přes snahu zachránit projekt a přinést hráčům kvalitní zážitek, vedení společnosti Nacon se rozhodlo ukončit interní vývojové studio v Hamburku, což povede k propuštění 25 z celkového počtu více než 90 zaměstnanců.
Zrušení vývojového studia v Hamburku je dalším krokem v sérii změn, které společnost Daedalic Entertainment prochází. Už dříve byly uzavřeny další její pobočky v Mnichově a Severním Porýní-Vestfálsku. Přestože toto je určitě složité období pro zaměstnance a fanoušky studia, společnost se snaží najít nový směr a zaměřit se na vydávání her od externích vývojářů.
Jednou z klíčových otázek, které nyní vznikají, je osud plánovaných her ze světa Pána prstenů, které měly být vyvinuty právě v uzavřeném vývojovém studiu v Hamburku. Bohužel, tyto projekty již nebudou realizovány, což může zklamat fanoušky, kteří se těšili na nové dobrodružství v prostředí Středozemě.
I přes tuto neblahou situaci společnost Daedalic Entertainment neztrácí naději a slibuje, že se nadále bude snažit opravit nedostatky ve hře The Lord of the Rings: Gollum, aby alespoň částečně napravila dojem, který zanechal u hráčů. Rovněž ujišťuje, že ostatní plánované projekty, včetně nedávno oznámené hry Surviving Deponia, která je vyvíjena externím studiem AtomicTorch, nebudou ovlivněny těmito změnami a budou nadále pokračovat v plánovaném vývoji.