DayZ Badlands – Vyprahlá poušť! Největší expanze v historii!
Zmrzlé konzervy z Frostline můžeme schovat. Bohemia Interactive oficiálně oznámila třetí velké rozšíření ke své survival hře, DayZ Badlands. A tentokrát to nebude žádná mapa na jedno odpoledne. Nasdara, fiktivní provincie na západní hranici Takistánu, nabídne 267 kilometrů čtverečních nového světa. Největší, jaký kdy DayZ oficiálně dostalo.
Nasdara, svět mezi ruinou a vzpomínkou
Zatímco mrazivý Sachal z Frostline spoléhal na zimu a izolaci, Badlands hráče vyšle do míst, kde je přežití soustavně pod tlakem. Klima je suché, studny vyschlé a vše, co připomíná civilizaci, je buď rozpadlé nebo pod kontrolou jiných přeživších. Bohemia slibuje kombinaci nových budov s prvky převzatými z ArmA 2 Operation Arrowhead, která měla v Takistánu kulisy svého nejzásadnějšího konfliktu.
Krajina Nasdary bude různorodá, nečekejte jen nekonečnou poušť. Terén nabídne horské přechody, ropná pole, ruiny starých měst a zbytky infrastruktury, která měla kdysi sloužit válce. Tichý prach tak nebude jen vizuálním motivem, ale symbolikou světa, který zapomněl, proč vlastně bojoval.







Byl jsem u toho
Měl jsem možnost zúčastnit se Survival Campu, který Bohemia Interactive uspořádala pro zástupce médií a streamery. Vydali jsme se do lokací připomínajících apokalyptickou zónu s bunkry, grafitti a opuštěnými rampami.
Víc než mapa!
V Nasdaře nebude voda samozřejmostí. Týmy budou muset opravovat nebo stavět nové studny, a budou o ně zároveň vést boje. Hydratace se tak stává novou metou přežití, a s ní přichází nové mechaniky, přizpůsobené NPC i výzvy.
Vývojáři už potvrdili, že:
- do hry přibydou nová zvířata (ne všechna budou nebezpečná, ale některá ano),
- dočkáme se nových typů infikovaných přizpůsobených regionu,
- výzbroj bude zahrnovat starší historické zbraně i pouštní výbavu,
- a s expanzí přijde i další vlna bezplatných vylepšení, například nová technologie textur povrchu.
Zejména moddeři ocení možnost pracovat s novými modely a strukturami, které Badlands přinese. Ačkoliv celá mapa dorazí až s DLC, část vylepšení bude přístupná všem hráčům už během patche 1.29.
Největší mapa, ale také největší výzva?
Bohemia dobře ví, že část PC hráčů si může říct: „Takistán už přece známe z modů.“ A právě proto chce studio ukázat, že Badlands není jen převzatá mapa, ale komplexní vývojový skok. Celá Nasdara vznikla od nuly, má unikátní topografii, silnou identitu a dokonce i ikonickou dálnici, která by měla fungovat jako klíčový orientační prvek napříč celou mapou.
Velké očekávání panuje i kolem optimalizace a spuštění na konzolích. Vývojáři přislíbili, že nedojde k výpadkům serverů, které provázely vydání Frostline, a že všechna backendová opatření jsou tentokrát nastavena s větší rezervou.
Kdy, kde a za kolik?
DayZ Badlands vyjde v roce 2026 pro PC, Xbox a PlayStation. Přesná cena zatím oznámena nebyla, ale Bohemia uvádí, že by neměla překročit 25 dolarů, což znamená méně než Frostline. Wishlist na Steamu je aktivní už nyní.