Dead by Daylight – RECENZE – Hodinový matchmaking a spousta zábavy

Je nutné si to přiznat, utíkat masovému vrahovi s partou přátel je prostě zábava. Teda aspoň v případě virtuálního světa.

K Dead by Daylight jsem byl trochu skeptický, ale ukázalo se, že Behaviour Interactive prostě vědí, jak má dobrá online hra vypadat. Dostat se z loby do hry sice dá občas zabrat, ale trpělivost (desítky minut) se rozhodně vyplatí. Poté už začíná nebo končí sranda, záleží na tom, jestli si zvolíte hrát za vraha nebo za jednu ze čtyř obětí. Nutno podotknout, že pokud chcete hrát hru sami, rozhodně si jí moc neužijete. Matchmaking funguje velice podivně a klidně vytvoří tým z dvou hráčů na obrovském levelu, ke kterým přidá úplné nováčky, kteří ani nevědí, jak se ve hře pohybovat. A pokud ještě narazíte na “trolly”, s hrou rychle skončíte.

unspecifiied

Nicméně pokud se dostanete do hry s “normálními” hráči, budete překvapeni. V roli oběti se objevujete ve skvělém hororovém prostředí, které je plné mlhy, krve a vyděšených duší. Po mapě můžete jen tak běhat a utíkat před vrahem nebo se spojit s hráči a spolupracovat na útěku. Ten spočívá ve zprovoznění/opravení několika generátorů po mapě, které slouží k otevření brány a následnému uniknutí vrahovi z jeho “arény”. Čím víc hráčů generátor opravuje, tím je to rychlejší, ale je tu jeden háček (teď nemyslím ten krvavý, na který vás vrah věší). Při načítání barů občas vyskočí kolečko po jehož obvodu běhá značka a vy musíme stisknout mezerník právě ve chvíli, kdy je značka ve vyznačeném bodě. Pokud minete, ozve se nepříjemné zaškytnutí generátoru a vy si můžete být jisti, že to vrah slyšel na kilometry daleko. Nezbývá nic jiného než utíkat. Pokud schytáte zásah mačetou, začnete kulhat a spoluhráči jsou vaší záchranou. Mohou vás léčit, ale funguje to stejným způsobem jako u generátoru. Pomalé reflexy jsou hlavním nepřítelem.

Vrah má za úkol jediné – dostat vás na svůj hák. Po prvním zásahu začne oběť kulhat, po druhém už je na zemi a vrah jí může odvléct. Pokud máte ale dobré spoluhráče, mohou se vás pokusit zachránit.unspecified

V roli oběti můžete využívat velké množství perků, které například zvyšují rychlost opravy generátorů. Každý z několika vrahů má specifické schopnosti. Občas si musíte dávat bacha na pasti a někdy zjistíte, že vrah se může zneviditelnit.

Tento jednoduchý koncept sice pokulhává v drobných chybkách, ale není to nic, co by pár patchů nespravilo, a proto je Dead by Daylight výborným adeptem na skvělou online hru, u které strávíme měsíce.

+ Neustálé mrazení v zádech.
– Otřesný matchmaking, z kterého vyletíte z kůže ještě předtím, než to za vás udělá vrah.