Deus Ex – Pokračování nevznikne! Studio propouští!
Herní společnost Embracer Group, která vlastní společnost Eidos-Montréal, zrušila vývoj hry Deus Ex, která se nacházela ve fázi předprodukce. Zdroj anonymně informoval agenturu Bloomberg, že hra byla ve vývoji dva roky a měla vstoupit do výroby později v tomto roce. Toto zrušení přichází po nedávném přetvoření Embracer Group, která převzala několik vydavatelství a studií, avšak nepochodila s získáním financování. Bloomberg spekuluje, že zrušení hry Deus Ex může mít za následek další propouštění v rámci společnosti Eidos-Montréal.
Embracer Group se v posledních letech proslavila svým rozmachem, během kterého převzala velké množství studií. Díky těmto akvizicím se stala nejhodnotnějším evropským vývojářem videoher. Avšak nedávné problémy s získáním financování a následnými propouštěními zaměstnanců ukázaly, že rychlý růst a konzolidace společnosti mohou být problematické. Zrušení hry Deus Ex a propouštění v rámci Eidos-Montréal jsou nejnovějším příkladem těchto problémů.
Společnost Square Enix Montréal, která byla nedávno přejmenována na „Onoma“, byla zcela uzavřena v listopadu 2022 a v srpnu 2023 bylo uzavřeno i studio Saints Row Volition. Embracer Group ohlásila „restrukturalizaci“ v listopadu 2023 a potvrdila, že od začátku roku 2023 propustila asi 5 % zaměstnanců a zrušila 15 projektů. Společnost Eidos-Montréal ve svém prohlášení potvrdila zrušení 97 pracovních míst v souvislosti se zrušením hry Deus Ex.
Studio Eidos-Montréal, které vyvíjelo hru Deus Ex, považuje svou práci na této sérii a dalších oblíbených hrách za důležitou. Studio uvedlo, že vytvořilo nezapomenutelné a oceněné zážitky a ví, že jeho zaměstnanci do těchto her vložili své srdce a duši.
Zrušení projektu Deus Ex a propouštění zaměstnanců je důsledkem globálního ekonomického krize, výzev ve videoherním průmyslu a restrukturalizace společnosti Embracer Group. Studio se zavázalo, že podpoří všechny propuštěné zaměstnance a pomůže jim najít další projekty. Při překonávání těchto obtížných období je pro Eidos-Montréal prioritou blaho týmu a tvorba her, které si hráči budou moci užívat.