E3 – Slavný herní veletrh se již nikdy neuskuteční!
Electronic Entertainment Expo (E3), která byla kdysi největší herní výstavou, je nyní oficiálně mrtvá. Jedná se o konec mnohaletých snah o obnovení této akce, která kdysi dominovala hernímu průmyslu.
Různé faktory, jako směs nových konkurentů, odchody partnerů, měnící se návyky diváků a narušení pandemií COVID-19, přispěly ke kolapsu E3. Entertainment Software Association (ESA), která zastupuje herní průmysl ve Spojených státech, se rozhodla ukončit E3 po více než dvou desetiletích.
Přestože ESA uznává vášeň, kterou hráči a tvůrci mají pro E3, rozhodla se, že je to správný krok kvůli novým možnostem, které průmysl má k dispozici pro oslovení fanoušků a partnerů. Mezi tyto nové příležitosti patří online videozpravodajské konference, které poskytují informace přímo publiku, a formáty jako „Nintendo Direct“ a „Summer Game Fest“.
E3 se postupně zmenšovala poté, co společnost Sony PlayStation v roce 2018 opustila tuto akci. Následovala řada dalších odchodů a zklamání a období pandemie ještě více narušilo tuto akci, protože musely být zavedeny online tiskové konference.
ESA vytvořila E3 jako obchodní přehlídku pro maloobchodníky, aby se mohli setkat s vydavateli a tvůrci her. Avšak s rostoucím významem videoher se E3 stávala obrovskou multimediální událostí, která se stala hlavním tématem. Za posledních několik let byli k E3 zváni i fanoušci, ale ve skutečnosti šlo o marketingový a obchodní model pro průmysl.
Podle prezidenta ESA, Stanleyho Pierre-Louise, má ukončení E3 znamenat, že byznys s videohrami „rozkvetl jiným způsobem“. Velké společnosti teď budou mít možnost vytvořit samostatné prezentace a spolupracovat s dalšími akcemi v odvětví, aby ukázaly rozmanitost her a zapojily nové publikum.
I přes konec E3 se v průmyslu stále objevují alternativní akce, jako je Game Awards, které se snaží zachytit kulturní sílu E3. Je tedy jasné, že i přes tento zlomový okamžik v historii herního průmyslu, průmysl bude pokračovat a hledat nové způsoby, jak oslovit své fanoušky.