EarthX – NOVINKY – Falcon 9, Falcon Heavy a Starman!

Noční obloha a daleké hvězdy na ní fascinovaly lidi od nepaměti. Cesta ke hvězdám není snadná a na samotný Měsíc se lidstvo dostalo před pouhými 50 lety. Od té doby se však hodně změnilo, a zatímco NASA nebo ESA se soustředí na výzkum, nový hráč se ujal objevování vesmíru. EarthX je hra, ve které se po vzoru SpaceX ujmete vlastní vesmírné agentury a vydáte se na dlouho cestu k Marsu nebo ještě dál.

  • Datum vydání: 12. července 2019
  • Vývojář: Denis Szwarc, Michal Paciorek
  • Platformy: Microsoft Windows, Linux, Mac OS

Na začátku hry se hráč vrátí v čase do roku 2002 a stejně jako Elon Musk bude čelit jedinému úkolu – nezkrachovat. S pár miliony v kapse to nevypadá jako těžký úkol, ale vypuštění jediné rakety na oběžnou dráhu je celkem nákladná záležitost. A protože teprve začínáte, nemáte k dispozici žádné managery nebo vedoucí jednotlivých sekcí, musíte se o všechno starat sami.

Hra je založená na jednoduchém principu, nejdřív něco vyzkoumáte a potom to teprve můžete postavit. Na začátku dostanete dostatek research pointů na postavení první rakety, ale tady veškerá pomoc končí. Jestli se chcete dostat k lepším raketám musíte stavět laboratoře a plnit je vědci.

Z vyzkoumaných kusů si hráč sestaví vlastní raketu. K tomu, aby ji postavil potřebuje továrny. Každá továrna vyrábí jednu součástku, a tak je potřeba mít peníze na továrny a jejich zaměstnance. Jakmile máte tenhle proces za sebou, můžete jenom čekat na zhotovení celé rakety. S vlastním typem narazíte ještě na jednu zajímavou funkci, první z řady raket bude mít horší statistiky než ty další, můžete ji brát jako prototyp, ale je důležité na to myslet při plánování mise.

Kromě testovacích letů máte k dispozici i kontrakty. Různé firmy nabízí vaší společnosti spoustu peněz za vynesení satelitů na oběžnou dráhu. Tak proč si trochu nevydělat? Stačí přijmout kontrakt, připravit raketu, naložit cenný náklad a doufat, že cestou nic nebouchne.

EarthX se trochu točí v kruhu, výzkum, stavba, cíl mise, vypuštění a později úspěšné přistání, ale osobně si nemůžu stěžovat. Už jsem tolikrát vstávala ve 2 ráno, jenom abych se dívala na přímý přenos ze SpaceX, že tahle hra u mě prostě musela uspět. V jednoduchosti je krása a EarthX to očividně ví.

Early Access se zatím hry drží, a i když jsem nenašla žádné technické potíže, určitě by se hodil další obsah. Osobně bych se nebála ani trochu složitějšího ovládání nebo menšího procenta úspěchu. Takhle odklikáte pár tabulek a letí se. To stejné u testování. Bylo by super, kdyby hráč vyzkoumal součástku, ale ta by neprošla testem a musel by se vrátit zpátky k rýsovacímu prknu. Ale kdo ví? Možná právě toho se dočkáme v dalších updatech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *