Expeditions: Rome – RECENZE – Strategie s prvky RPG ve starověkém Římě!

Strategické RPG Expeditions: Rome nemá zrovna malé ambice, zatáhne hráče do slavné éry římské říše a nechá její osud ve vašich rukách. Studio Logic Artists se nedrží zajetých tradic, nesnaží se přinést klasickou strategii, ale o něco zábavnější hru s přidanými RPG prvky a po většinu času se jim to daří.

• Datum vydání: 20. ledna 2022
  • Vývojář: Logic Artists
  • Platformy: Microsoft Windows

Expeditions: Rome slibuje hráčům ve třech aktech příběh mladého legáta, který musel z politických důvodů uprchnout z mocného Říma a přidat se k tažení do Řecka. Nabízí se mu tím ideální příležitost ukázat, co v něm je a vybudovat si dobrou pověst, napříč celou říší.

Římská republika je oslabená, řítí se do krize a občanské války a i přesto se jí pořád daří expandovat do dalších měst a zemí. A zatímco spory v hlavním městě pomalu dosahují svého vrcholu, vy se v roli mladého velitele jedné z římských legií vydáváte změnit historii.

Zní to dobře, máte pod svým velením dobrou tisícovku vojáků se kterými můžete postupně doývat svět, ale… tohle je RPG! Svoje muže sice posíláte na výpravy, které opravdu mají smysl, ale to se děje na pozadí. Vy máte totiž mnohem důležitější poslání. Se skupinkou asi dvaceti vybraných mužů cestujete po okolí a plníte všechny vedlejšáky v dohledu ve stylu klasického RPG. Vypadá to trochu divně, když velitel nechává svoji legii v rukou centurionů, aby mohl plnit úkoly, ale co už.

Na to, že jste svoji armádu nechali za sebou brzo zapomenete. První část hry vychází z historie, ještě předtím, než začnete zasahovat a měnit dějiny se setkáte s důležitými aktéry tehdejší doby jako je Caesar nebo Cicero. Jak už jsem zmínila, historie se tady dá změnit a velká říše může dál prosperovat, s vaší podporou, samozřejmě, ale nedělejte si velké naděje. Rozhodnutí ve hře nějak nepadají na úrodnou půdu a často máte pocit, že neměníte vůbec nic.

Expeditions: Rome je hra se skvělým nápadem, vychází z historicky podložených událostí a předává hráči možnost všechno změnit. Ke strategickému plánování toků s armádou, přidává klasické RPG prvky. Antická atmosféra vás vtáhne mezi sluncem zalité řecké chrámy a husté galské lesy, kde ambiciózní velitel najde spoustu příležitostí k rozšíření své pověsti. Hra má zatím dost technických problémů, občas nezaznamenává vaše rozhodnutí, jindy je kompletně ignoruje. Když přehlédnete nějaké nedostatky, je to pořád skvělá hra, která je zábavná a oživuje oba žánry – jak strategický tak RPG.