Far Cry 6 – RECENZE – Nový ostrov, nový záporák, stejná hra?

Far Cry je série, kterou znají úplně všichni, spolu s Assassins Creed udělala z Ubisoftu naprostého giganta a těžké může kdokoliv z nás říct, že v jedné ze sérií nestrávil přinejmenším pár desítek minut. Takže v pořadí už 6 pokračování série Far Cry je dost očekávaným titulem mezi všemi hráči a Ubisoft tentokrát slibuje i nějaké změny.

• Datum vydání: 7. října 2021
  • Vývojář: Ubisoft
  • Platformy: Microsoft Windows, Xbox One a Series X/S, PlayStation 4 a 5, Google Stadia, Amazon Luna

Far Cry se u několik let prodával tím, že hráči přesně věděli do čeho jdou, co mají od hry čekat a jak skončí. To se ale snaží šestka změnit. Příběh láká do latinskoamerického státu pod tvrdou nadvládou diktátora a hned na začátek je potřeba říct, že i když se Far Cry 6 snaží vymanit z šablony, moc mu to nejde a příběh je prostě na pozadí a zrovna dvakrát hráče netrápí.

S příběhem na pozadí má hráč klid na to projít si otevřený svět celé hry. Ubisoft tentokrát upustil od reskinování starých map a tak tentokrát opravdu máte co projít a objevit. Yara je obrovský, ne-li gigantický ostrov plný dlouhých, sluncem zalitých pobřeží, plantáží, menšími městy a větší Esperanzou. A jestli znáte Ubisoft, je vám jasné, že na každém kroku čeká nějaká aktivita, dobývání táborů, lov divokých zvířat, vedlejšáky pro NPC, hledání pokladů, odemykání mapy…

Jinými slovy je nové Far Cry 6 naprosto gigantická hra. Můžete se ji snažit dohrát co nejrychleji, ale i tak vás čeká pár desítek hodin. Je totiž hrozně jednoduché odbočit z hlavní dějové linky a pár hodin jenom běhat po ostrově. Nebo jezdit, tady si totiž můžete připravit vlastní auto a křižovat ostrov všemi směry.

Šestý díl se vlastně v ničem zásadně neliší od těch předchozích a já v tom osobně zase takový problém nevidím, celá ta masáž Ubisoftu, že tentokrát nás čeká něco jiného mě dost děsila. Takže najít staré dobré Far Cry s ultimátním záporákem, kterého je potřeba se zbavit, jenom proto, že to řekla hra a běhání po exotickém ostrově s batohem plným munice a střílení všech kromě civilistů, byla celkem úleva.

Je trochu škoda, že hru táhnou dolů AI obyvatelé Yary, říct totiž, že jsou trochu jednodušší to nějak nevystihuje. Možná za to může gigantický svět, možná špatný kód, ale často narazíte na úplně prázdné ulice velkého města, které má být plné života a jindy na AI se sebevražednými sklony, to hlavně v soubojích. Jindy se zase v klidu snažíte dostat na dané místo a narazíte na obrovskou potyčku mezi partyzány a speciálními jednotkami El Presidenta, zahrnující tanky a helikoptéry. Jako proč ne? Já se potyčkám nebráním, jenom to občas prostě vypadá divně.

Far Cry 6 si zahrajete jak na PC, tak na obou generacích konzolí a proto je myslím jasné, že graficky mezi Far Cry 5 a 6 není zase takový rozdíl. A v čem je hlavní rozdíl je tuna obsahu navíc. Nikdo mě nepřesvědčí, že se šestka neřídí zaběhnutou šablonou, ale vadí mi to? Ne, ani moc ne. Pokud totiž nesedíte u hry celé dny, máte tak na dalšího půl roku zajištěnou zábavu. A protože víte přesně, co si kupujete, nemůžete být ani moc zklamaní. Je to prostě další Far Cry, tentokrát na tropickém ostrově.