Far Cry: New Dawn – RECENZE – Tohle už jsme viděli!

Radioaktivní mrak nad Hope County se rozplynul a nechal za sebou barevnou zemi plnou zmutovaných zvířat. O 17 let později se hráči vrací do míst, která už jednou prošli. A i když se objevili nové zbraně, outposty, kumpáni, a hlavně nové záporačky, pořád jde o titul z rodiny Far Cry a podobnost se nezapře. Je to problém?

• Datum vydání: 15. února 2019
  • Vývojář: Ubisoft Montreal
  • Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One

Far Cry: New Dawn je první díl série, který přímo navazuje na události z předešlého dílu (tedy Far Cry 5) a najde se řada nespokojených fanoušků série. Ne každému se líbí, že Ubisoft zkopíroval předchozí mapu, přidal barvičky a nalepil na hru cenovku 40€. New Dawn naštěstí nabízí víc než jenom zkopírovanou mapu a my se na to teď podíváme.

Zasazení příběhu New Dawn je naprosto jasné. Po dopadu atomovky se část obyvatel stihla schovat do krytů. O 17 let později vyšli do nového světa a nestačili se divit. Svět sice nějak zrůžověl, ale problémy číhají na každém rohu. A aby toho nebylo málo, z pod nějakého kamene vylezli dvě sestry, které si myslí, že jim nový svět patří. Nezbývá než naběhnout znovu do Hope County a ukázat všem, komu že to tady patří.

Co hratelnosti týká, nenajdete tady v podstatě žádnou změnu oproti Far Cry 5. Jako vždycky musíte objevovat mapu, osvobozovat outposty a sbírat parťáky. Čím víc surovin najdete, tím šťastnější budete, protože musíte vylepšovat nejen svoji základnu, ale i vybavení. Ubisoft se rozhodl implementovat do hry úrovně nepřátel (podobně jako v Assassins Creed) a pokud chcete stealth kill, musíte mít to správné vybavení. Jinak zabodnete nůž stráži do krku a místo toho, aby spadl k zemi se k vám otočí s nabitou bouchačkou.

Vývojářské studio dostálo svojí přezdívce Bugysoft a sem tam se vám stane, že budete muset hru znovu načíst, abyste mohli pokračovat. Naštěstí však nenarazíte na nějaké velké problémy, kvůli kterým by se hra nedala dohrát. Za další mínus by se daly považovat mikrotransakce, ale hra vám je nijak nenutí a jestli vám nevadí sbírat suroviny a prostě hrát hru, nemusíte si jich všímat.

Far Cry: New Dawn je podobně jako Blood Dragon šílená hra a přes veškerou kritiku má jedno obrovské plus. Bude vás prostě bavit. Příběh ničím výjimečným nepřekvapí, nenajdete zázračně zábavné mechaniky nebo nové postavy, které si opravdu oblíbíte. Kupujete si něco, co už jste viděli a znáte a přesně to podle mě hraje New Dawn do karet. Když totiž víte, co přesně si kupujete, nebudete zklamaní.