FAR: Lone Sails – RECENZE – Hra plná smíšených pocitů

FAR: Lone Sails je oddechová hra, která ohromí grafickým zpracováním a hudbou. Hlavní hrdinka je ztracená uprostřed ničeho a hráč, místo toho, aby se snažil zjistit co se stalo a proč, pomalu překonává vyschlé moře a užívá si ten klid všude kolem. Nebo tak si to alespoň podle mě naplánovali vývojáři.

Datum vydání: 17. května 2018

Vývojář: Okomotive

Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, Mac OS

Nejsem úplně fanoušek her, které vás hodí do herního světa a vy si na všechno musíte přijít sami. V případě FAR: Lone Sails mi ani tak nevadí, že mě nikdo neuvedl do příběhu (na to už jsem si zvykla), ale krátký tutoriál, který by mi vysvětlil, co mám dělat s tou obrovskou lodí, by nebyl na škodu. Nicméně o několik dlouhých chvil později jsem se začala orientovat.

Ve hře ovládáte malou holčičku v červené čapce. Ta se zdá být úplně sama v zašedlém, pustém světě a celou hru se snaží dostat přes moře. Jako dopravní prostředek si zvolila obrovskou loď s koly. Zní to divně, ale je to tak. Ve hře občas plujete po vodě a občas jedete po mořském dnu.

Základním prvkem hratelnosti je starost o loď.  I když to tak podle světa, ve kterém se pohybujete nevypadá, jde o postapo. A v takovém světě nechcete někde uvíznout. Ve FAR: Lone Sails jde o hledání paliva ve zbytcích rozpadlých měst, jeho efektivní využívání na lodi a vypouštění páry z motoru, prostě se snaží udržet toho obra v chodu. A když se zrovna nestaráte o loď je čas na průzkum. Trosky zničené civilizace jsou dobrý zdroj čehokoliv. I když je hra jenom 2.5D a nemáte moc na výběr kam půjdete, nepřestane vás jen tak bavit, právě proto, že je co objevovat. A jako překvapení pro hráče, se občas objeví větší nebo menší bouře, která vám buď roztrhá plachty nebo zapálí loď. Což je opravdu pěkný detail, který sice nepotěší ale zabaví.

FAR: Lone Sails je nádherně zpracovaná hra se skvělým hudebním podkladem. A jsem si jistá, že si najde svoje hráče (fanoušky), ale já jím asi nikdy nebudu. Upřímně jsem se hodně těšila na propracovaný příběh ze zničeného světa. Místo toho jsem dostala pár hodin procházení světa, o kterém nic nevím s postavou jejíž jméno ani neznám. Hra je sice dynamická, nenudíte se a odpočinete si, ale já osobně bych chtěla trochu víc.