Firewatch – NOVINKY – Uprostřed divočiny

21. 02. 2016 David Strnad
1 305 zhlédnutí

V pár týdnu staré novince jsme vás informovali o nadcházejícím titulu jménem Firewatch. Jeho ambice míří vysoko, protože patří mezi jednu z prvních her amerického studia Campo Santo. Vytvořili jej odpadlíci z Telltale a jiných studií, takže mu v žádném případě – jakkoli se podobá survival hrám – nechybí silný příběh. Hra však brnká i na strunu průzkumu, což v kombinaci s oním příběhem nemusí fungovat. Jak se vývojářům povedl mix adventury a průzkumové hry?

Na Firewatch jsem se docela těšil. Sice mi pořád nejde do hlavy, jak hráči berou adventuru hranou v pohledu první osoby, ale proč by jedna hra nemohla vybočit? Firewatch možná klade důraz na příběh, ovšem neuvidíte v něm prakticky žádné postavy. Vy je spíš uslyšíte během rozhovorů přes vysílačky nebo začtete do jejich zápisků. Radikální absence viditelných postav hře neškodí třeba i proto, že dabing těžko hledá konkurenci.

firewatch

Hráč se ujme role Henryho, hlídače wyomingského národního parku Shonshone, kam ho vyhnaly nedávné události. Henry oplývá lezeckým talentem a také velkým smyslem pro humor, který sdílí též jeho podpora na vysílačce Delilah. Díky ní Henry získá informace o počasí, terénu, či chvilku konverzace během požární hlídky. Vztah Henryho a Delilah se trváním hry prohloubí, vždyť se navzájem slyší každý den. Národní park Shonshone ukrývá spoustu tajemství. Tak co kupříkladu leží v té zamknuté jeskyni? Kdo se schovává za plotem ohraničujícím velkou plochu? Na všechny otázky dostanete slušnou odpověď…

Hráčova úloha spočívá v odpovídání vysílačkou, ovládání Henryho chůze (šplhání) a sbírání všemožných věcí. Kolikrát vás hra ani nenutí do hovoru, kvůli tomu se ale nedozvíte důležité skutečnosti. Většinou jsem Delilah zvedl vysílačku, jen abych zjistil, co se zrovna děje. Hráčova interakce – tedy výběr možností v dialogu – bohužel neovlivní děj až tolik. Můžete sice docílit jiných odpovědí, ale v zásadě velkou změnu nečekejte. Linearita hry nebrání v zážitku, i když mě mrzí, že po jednom dohrání už nezbyde nic, kvůli čemu bych se vracel. Firewatch bych doporučil především fanouškům mistrně napsaných příběhů.

firewatch 5

Grafická stylizace člověku vytře zrak. Přestože grafika nevévodí vrcholu dnešních her, Firewatch předvede nádherné scény západu slunce, mlhy nad krajinou, živých barev a spoustu dalších. V otázce hardwaru potřebujete trochu silnější stroj, ovšem nic převratného. Tlačítko F12, kterým se v rámci Steamu pořizují screenshoty, jsem za celou dobu stisknul asi stokrát. Ne nadarmo tvůrci pošlou všem zájemcům vytisknuté snímky. Kdo si připlatí, ten dostane své vlastní fotografie.

Ani zvuk nelze kritizovat. Hudební složka překvapí jemností, kdy se z klidného okamžiku stane napínavá chvilka, aniž by to působilo křečovitě. Jemné brnkání na kytaru vystřídá rychlá melodie a vy pochopíte, že se děje něco zlého. Soundtrack se řadí mezi nejlepší části celé hry.

firewatch 3

Na hře mi vadí, že nemůžete vylézt kamkoli. Hráč se ubírá předem danými stezkami a všude kolem se vznáší neviditelné bariéry. Herní náplň neustále vybízí k chůzi, jenže občas vám to zabere i několik desítek minut.

VERDIKT:

Firewatch netrvá dlouho, ale po stránce příběhu, grafiky a hudby si jej každý hráč zamiluje. Byť se průzkum omezí jen na chození z místa na místo, hráč může interagovat s mnoha objekty a často mu pomohou dál. Slabší hratelnost vyváží skvělý příběh a dabing.

7 / 10

Klady +

  • Víceméně otevřený svět
  • Nádherný audiovizuál
  • Výborný příběh
  • Perfektní dabing

Zápory –

  • Krátká herní doba
  • Menší důraz na průzkum
  • Neviditelné bariéry


Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2021 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0