FromSoftware – TÉMA

Pro mladou generaci hráčů jsou hry od tohoto studia noční můrou. Snaha o jejich dohrání je spojena s depresemi, rozbitými klávesnicemi, monitory vyhozenými z okna a jinými projevy frustrace a zloby. Pro hráče, kteří zažili hry v 90. letech, jsou naopak vítaným, ale malým ostrůvkem v moři casual her, jejichž obtížnost je taková, že spíš připomínají místy walking simulátory a ztrácejí to pravé kouzlo výzvy.

Výzva. To je hlavní motto při tvorbě her pro japonské vývojáře ze studia FromSoftware. Toto studio bylo založeno již v roce 1986, avšak zprvu se nejednalo o studio zabývající se tvorbou her, nýbrž spíše specializací na kancelářský software. Když se na trh dostal první Playstation, nebyla zde žádná startovací RPG japonská hra a FromSoftware přišel krátce po releasu nečekaně se hrou King´s Field, psal se rok 1994.

Tato do středověku laděná rpg hra s pohledu první osoby se nikdy nedostala za hranice Japonska, zejména kvůli problémům a vysokým nákladům spojeným s překladem hry. Avšak hra měla v Zemi vycházejícího slunce dostatečný úspěch na to, aby se pánové a dámy vyrábějící kancelářský software, naplno přetransformovaly do rolí herních vývojářů. O rok později, v červnu roku 1995, vydávají sequel King’s Field II., který se již podařilo dostat na pulty obchodů po celém světě. Pokračování nabídlo zlepšený soubojový systém a celkově větší komplexnost herního zážitku, avšak fixace na pohled z první osoby a špatně zpracované prostředí, odrazovali od vytvoření větší fanouškovské základny pro tuto hru.

Kings Field IV
Kings Field IV

Čísla prodejů byla však dostačující proto, aby FromSoftware mohl pokračovat ve vývoji her. Od roku 1996 kdy vydali King’s Field II., se jim podařilo vydat něco kolem 35 her. Jednalo se o hry jako Armored Core, Nebula nebo Evergrace, které měli stejně jako jejich prvotina King’s Field několik pokračování, sequelů i prequelů. Většina z těchto her, vydávaných bezvýhradně pro konzole, byla průměrná, a průměrně bylo vnímáno vlastně celé studio.  Zlom přišel v roce 2009, kdy pod taktovkou kreativního ředitele Hidetaka Miiyazakiho, vzniká hra Demon’s Souls. Tato hardcore RPG hra vycházející na Playstation 3 se stala synonem dokonalé RPG hry, která dominovala jak svojí hloubkou a dominantností, tak zejména svojí hardcore formou, a byla to ta hra,
na kterou konzoloví hráči tak dlouho čekali.

Po dvouleté odmlce, kdy toto agilní studio stihlo vydat několik nezajímavých her, přichází v roce 2011 Miyazaki a jeho tým se hrou Dark Souls. Právě spojení Souls a FromSoftware se zdá být zárukou kvality
a taky že ano. Dark Souls se stalo plnohodnotným nástupcem Demon Souls a jeho úspěch byl několikrát větší než úspěch jeho předchůdce. Toto úžasné, depresivní a přitom krásné hardcore RPG vyšlo na všech platformách a necelé dva roky po vydání, se prodaly neskutečné dva miliony kopií.

Hidetaka Miyazaki
Hidetaka Miyazaki

Miyazaki nebyl u toho, když v roce 2014 vychází pod hlavičkou studia FromSoftware druhé pokračování. Čekalo se, že druhé pokračování dopadne stejně tak špatně, jako druhé pokračování již zmiňované hry King’s Field, ale opak byl pravdou. Hra vyšla znovu na všech platformách a zaznamenala podobný úspěch jako první díl. Díky zlepšenému soubojovému systému, větším modifikacím, drobnému zjednodušení samotné hry a líbeznější grafice, si hra vysloužila i několik významných ocenění a byla tak již třetím veleúspěšným dílem v „Souls“ sérii.

Miyazaki nebyl zainteresován do Dark Souls II. zejména proto, že mu vedení dalo volnou ruku, aby si mohl kutit svoji vlastní novou RPG hru. Výsledky jeho snažení se projevují již o rok později od vydání druhého pokračování Dark Souls. V březnu roku 2015 vychází exkluzivně na Playstation 4 hra Bloodborne. Podle Miyazakiho to měla být klasická, dokonale zvládnutá, hardcore RPG hra, stejně jako hry ze série „Souls“, ale měla se od nich zároveň i odlišovat. To, co Miyazaki slíbil, také splnil. Bloodborne je zasazena do viktoriánsko-gothického prostředí a to, co ji chybí v obtížnosti, dohání na originalitě prostředí. Atmosféra Bloodborne je vskutku neskutečná a pro hráče hardcore RPG her je to další kvalitativní krok vpřed.

Bloodborne nebo Dark Souls?
Bloodborne nebo Dark Souls?

Mistři hardcore RPG her. FromSoftware je studiem, které se nezaleklo svých minulých neúspěchů. Po pro ně úspěšné prvotině, která se stala lightmotivem toho, jak chtějí dělat RPG hry, nasbírali mnoho zkušeností, zkusili si jiné žánry her, učili se přizpůsobovat trhu mimo Japonsko. Jejich úsilí se vyplatilo
a z třetí generací konzolí obnovily herní žánr, který zde tak moc chyběl. A nyní, 22 let po uvedení hry King’s Field, je z malé firmy na kancelářský software herní gigant s 265 zaměstnanci. Nyní již s novým, oficiálně třetím oficiálním dílem Dark Souls opět lámají  rekordy v prodejích. Hra má v sobě začleněné to nejlepší z obou předchozích dílů. Hra je zatím nejrychleji prodávanou hrou od producenta FromSoftware Bandai Namco v historii.

Dark Souls III opět nezklamal a FromSoftware pokračuje v nastoleném trendu a je v současnosti králem na poli hardcore rpg her
Dark Souls III opět nezklamal a FromSoftware pokračuje v nastoleném trendu a je v současnosti králem na poli hardcore rpg her.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *