FTC vs Microsoft – Spor odhaluje zákulisí a Spencerův nečekaný zásah do Starfieldu!
Z nedávného slyšení ve sporu mezi FTC (Federální obchodní komise) a společností Microsoft se k nám dostávají další zajímavé detaily z pozadí této kontroverze. Během jednání bylo odhaleno několik zajímavých výroků šéfa Xbox divize, Phila Spencera, které přinášejí nové informace a pohledy na situaci.
Jedním z témat, které bylo diskutováno, bylo stažení hry Call of Duty z herní konzole PlayStation a jeho případné dopady na značku Microsoftu. Spencer ve svém projevu zdůraznil, že takový krok by pro Microsoft znamenal neodvratitelné poškození jeho značky. Opakovaně upřesnil, že série Call of Duty zůstane nadále dostupná na konzolích od Sony. Navíc se veřejně zavázal, že Microsoft nemá žádný plán stáhnout tuto populární hru z PlayStationu a že budou i nadále vydávat budoucí verze pro tuto platformu. Tímto prohlášením naznačil, že pouhé spekulace o možném stažení hry z PlayStationu vyvolávají rozčilení mezi fanoušky a vyvolávají negativní reakce. Proto by podle Spencera nebylo pro Microsoft výhodné takovým způsobem jednat.
Phil Spencer také informoval, že vydání očekávané hry The Elder Scrolls VI je od nás vzdáleno minimálně pět let. Na dotaz týkající se podpory jednotlivých herních platforem nebyl schopen poskytnout konkrétní odpověď. Nezná totiž budoucí situaci na trhu a neví, jaké platformy budou v době vydání hry k dispozici. Tento fakt je zcela pochopitelný. Je možné, že se již budeme nacházet v éře další generace herních konzolí, a proto vývojáři a vydavatelé nemohou v současnosti plně určit, na jakých platformách bude The Elder Scrolls VI dostupný. Phil Spencer také potvrdil, že na vývoji této hry pracuje stejný tým, který v současnosti dokončuje svůj projekt Starfield. Toto tvrzení jasně naznačuje, že vydání The Elder Scrolls VI je stále v daleké budoucnosti.
Pokud se zaměříme na zmíněný titul Starfield, dozvěděli jsme se zajímavý detail. Phil Spencer odhalil, že jedním z důvodů, proč Microsoft převzal společnost ZeniMax, bylo obavou, že hra Starfield by mohla se stát exkluzivním titulem pro herní konzole PlayStation, podobně jako Deathloop a Ghostwire: Tokyo. Údajně společnost Sony vyjádřila zájem o tuto exkluzivitu. Akvizice společnosti ZeniMax tak byla podle Spencera jakýmsi obranným tahem, aby zůstala relevantní a aby si udržela práva na zmíněné tituly. Je třeba zdůraznit, že Sony samotná nepřevzala herní studia, ale získala práva na tyto konkrétní hry. Tato strategie není pro Sony ničím neobvyklým. Jako další příklad můžeme uvést nedávné vydání hry Final Fantasy XVI, která zatím není dostupná na žádné jiné herní platformě.