Game Informer – Magazín končí po 33 letech!
Herní komunita truchlí nad ztrátou jednoho z nejdéle vycházejících herních magazínů, Game Informer. Po 33 letech existence a stovkách vydání se tento ikonický magazín rozhodl ukončit svou činnost. Společnost GameStop, která magazín vlastnila, oznámila tuto šokující novinku a propustila celý tým bez předchozího varování. Tento článek přináší pohled na konec této éry a reakce herní komunity.
Začátky magazínu
Game Informer začal svou cestu v roce 1991 pod taktovkou společnosti FuncoLand. V roce 2000 byl FuncoLand zakoupen společností GameStop, což poskytlo magazínu unikátní distribuční kanál skrze tisíce poboček GameStop po celých Spojených státech. Díky věrnostnímu programu GameStopu získávali zákazníci roční předplatné, což výrazně zvýšilo čtenářskou základnu magazínu.
Největší herní magazín
V roce 2011 se Game Informer stal třetím největším magazínem v USA, což bylo částečně díky podpoře z programu GameStop’s PowerUp Rewards. Magazín byl známý svými měsíčními recenzemi, exkluzivními rozhovory a detailními pohledy na nadcházející hry. Redakce měla přístup k významným osobnostem herního průmyslu, což dodávalo jejich článkům prestiž.
Konec
V pátek 15. července 2024 bylo oznámeno, že Game Informer ukončuje svou činnost. Tento krok přišel bez předchozího varování a celý tým byl okamžitě propuštěn. Obsahový ředitel Kyle Hilliard potvrdil na sociální síti X, že tým byl téměř hotový s dalším číslem, které mělo mít skvělou obálku.
„Game Informer byl uzavřen společností GameStop a celý, neuvěřitelně talentovaný tým (včetně mě) byl propuštěn,“ napsal Hilliard. „Je to frustrující obrat událostí, zvláště když jsme byli asi na 70% s dalším číslem.“
Reakce herní komunity
Herní komunita reagovala na tuto zprávu s velkým smutkem. Neil Druckmann, hlavní kreativní ředitel společnosti Naughty Dog a tvůrce HBO seriálu „The Last of Us,“ vyjádřil svou lítost nad koncem magazínu.
„Jako někdo, kdo vyrůstal čtením každého čísla, bylo pro mě velkým potěšením a ctí vidět naše hry na obálkách Game Informeru,“ napsal Druckmann. „Je smutné, že taková stálice našeho průmyslu končí. Hodně štěstí všem zúčastněným. Vaše práce bude chybět.“
Bývalý manažer PR společnosti Nintendo, Kit Ellis, také sdílel své uznání pro magazín a vzpomínal na spolupráci při vytváření obálky pro „The Legend of Zelda: Breath of the Wild.“
Poslední Číslo
Posledním vydaným číslem Game Informeru bylo číslo 367, které se věnovalo hře „Dragon Age: The Veilguard.“ Magazín nejen pokrýval aktuální hry, ale také nabízel hluboké ponory do historie a vývoje her.
„Od raných dnů pixelovaných dobrodružství až po dnešní imerzivní virtuální světy jsme byli poctěni sdílet tuto neuvěřitelnou cestu s vámi, našimi věrnými čtenáři,“ stálo v závěrečném příspěvku. „Děkujeme, že jste byli součástí našeho epického dobrodružství, a ať vaše vlastní herní dobrodružství nikdy nekončí.“
Finanční problémy
V posledních letech se GameStop potýkal s poklesem prodejů fyzických kopií her, což mělo negativní dopad na Game Informer. Magazín roky bojoval s nekompetentními manažery a neustále měnícími se direktivami. I přes obrovské finanční zisky díky memové explozi akcií, které společnosti vynesly miliardy dolarů, GameStop pokračoval v propouštění zaměstnanců napříč celou společností.
Konec éry
Konec Game Informeru uzavírá jednu významnou kapitolu v historii herních médií. Magazín, který ovlivnil generace hráčů a přinesl nespočet nezapomenutelných zážitků a vzpomínek, končí svou činnost po 33 letech. Herní komunita ztratila významný zdroj informací a inspirace, ale vášeň pro hraní, kterou magazín kultivoval, bude žít dál.