Golfing Over It with Alva Majo – RECENZE – Kvalitní ztráta času

Po neuvěřitelně stresující hře Getting Over It with Bennett Foddy, kterou obrovské množství hráčů nedohrálo, protože to prostě nešlo, je tady další taková hříčka. Golfing Over It with Alva Majo je indie hra založená na podobném principu, v podstatě se snažíte dostat golfový míček na vrchol fiktivní hory. Prostě kvalitní ztráta času.

Datum vydání: 28. března 2018

Vývojář: Majorariatto

Platformy: Microsoft Windows, Linux, iOS

Může se zdát, že Golfing Over It jenom vykrádá „úspěšnou“ hru z minulého roku. Zdá se však, že hráči rádi mučí sami sebe a novou hrou jsou opravdu nadšení. Problém je, že tahle hra má vedlejší účinky, které nutí hráče rozbít myš, klávesnici i monitor, vytrhat si vlasy, uzavřít smlouvu s ďáblem a tak podobně. Samotný Bennett Foddy tvůrce první hry tohoto „žánru“ je rád, že se někdo pokusil napodobit utrpení, které sám vytvořil pár měsíců zpátky.

Cílem celé hry je dostat se na vrchol bizarní hory, poskládané z nejrůznějších věcí (kameny, středověké věže, zvířata, draci, raketoplán). Místo plešouna v kotli se snažíte nahoru dostrkat golfový míček – překvapivě podle názvu hry. Levým tlačítkem myši vyhodíte míček do vzduchu a potom už ho jenom odpálíte správným směrem. Což zní jednoduše, ale ve hře jde samozřejmě o to, aby míček co nejčastěji padal na samotný začátek a hráči měli důvod se rozčilovat.

Podobně jako u Getting Over It se má hráč bavit. Musím ale říct, že hra je neuvěřitelně krutá a podlá. Trestá hráče úplně za všechno a jestli se při ní někdo upřímně baví, možná by se měl nechat vyšetřit. Tvůrci tvrdí, že když hru dohrajete, dostaví se euforie a zadostiučinění, prostě se budete cítit skvěle, protože jste hru pokořili. Já si myslím, že jakmile hru dohrajete, a podíváte se, kolik času jste ztratili, znovu se naštvete. A potom si půjdete koupit novou myš nebo jinou věc, kterou jste při hraní rozbili.