Grand Theft Auto VI – Vylepšená PS5 nezaručuje 60FPS, míní odborník!
Podle odborníků nebude vylepšený procesor v systému PS5 Pro stačit na to, aby při uvedení na trh podporoval plynulý běh hry GTA 6 při 60 snímcích za sekundu. Objevily se spekulace, že konzole PS5 Pro bude díky vyššímu výkonu ideální pro hraní GTA 6. Společnost Digital Foundry však naznačuje, že tomu tak nemusí být.
V nedávné epizodě pořadu DF Direct tým Digital Foundry poskytuje náhled na výkon PS5 Pro a analyzuje uniklé specifikace. Rich Leadbetter z týmu tvrdí, že vylepšení procesoru v PS5 Pro nebudou stačit na to, aby se hra jako GTA 6 zvedla z 30 snímků za sekundu na 60 snímků za sekundu.
Leadbetter vysvětluje, že hry navržené pro 30 snímků za sekundu nebudou na systému PS5 Pro automaticky zaměřeny na 60 snímků za sekundu, pokud společnost Rockstar, vývojář hry GTA 6, neprovede změny na procesoru. Pokud se tedy Rockstar nerozhodne, že GTA 6 poběží na 60 snímcích za sekundu na všech platformách, je nepravděpodobné, že by PS5 Pro měla dostatek výkonu k dosažení této snímkové frekvence. Vzhledem k rozsahu hry je nepravděpodobné, že by společnost Rockstar provedla takové změny při vydání GTA 6 v příštím roce.
Hlavní problém spočívá v tom, že procesor PS5 Pro je stejný jako u standardní PS5 a jeho výkon se zvýšil pouze o 10 %. Leadbetter uvádí, že toto zvýšení taktovací frekvence nemá výrazný vliv na snímkovou frekvenci. Zdá se, že vylepšení PS5 Pro má výraznější dopad na rozlišení, přičemž nová technologie PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling údajně zvyšuje rozlišení starých her v rozlišení 1080p na 4K. PS5 Pro navíc vývojářům poskytne 1,2 GB systémové paměti RAM navíc, což bude výhodné pro funkce, jako je ray tracing.
Zatímco čekáme na další informace o GTA 6, stojí za zmínku, že společnost Sony pozastavila výrobu PSVR2 kvůli pomalému prodeji.