Half-Life 2 – Nové odhalení Episode Three!

V rámci oslav 20. výročí Half-Life 2 připravilo studio Valve rozsáhlý dokument, který nabízí unikátní pohled do zákulisí vývoje této ikonické série. Jedním z nejvíce diskutovaných témat se stala zrušená epizoda Half-Life 2: Episode Three. Fanoušci se konečně dočkali dosud neviděných záběrů, konceptů i přiznání klíčových vývojářů, proč tento díl nikdy nevznikl.

Ice Gun a neznámí nepřátelé

Dokument ukazuje záběry z prototypů, kde se objevuje například fascinující zbraň Ice Gun. Ta měla hráčům umožnit vytvářet ledové bariéry a rampy, které by využívali pro řešení hádanek nebo překonávání překážek. Dalším odhalením jsou podivní „bloboví“ nepřátelé, kteří mohli procházet skrz objekty, jako jsou stromy nebo mříže. Tyto inovace měly přinést nový herní zážitek, avšak jejich plné zapracování do hry se nikdy neuskutečnilo.

Proč Episode Three nevznikla?

Zakladatel Valve, Gabe Newell, vysvětlil, že hlavním důvodem zrušení byla absence inovace, kterou by Episode Three přinesla. „Mým osobním neúspěchem bylo to, že jsem se zasekl. Nedokázal jsem přijít na to, proč tvorba Episode Three něco posouvá dopředu,“ přiznal Newell. Ačkoliv tým měl k dispozici hratelné úrovně a mohl hru dokončit, rozhodli se, že nebudou pokračovat, pokud nemohou posunout standardy designu série.

Další vlivy na zrušení projektu

Vývoj zkomplikovala také nutnost pomoci jiným týmům, například při dokončování Left 4 Dead. Podle programátora Davida Speyrera tím ztratili příležitost Episode Three dokončit. Navíc, jak naznačuje dokument, by dokončení vyžadovalo nový engine, což by znamenalo další prodlevy.

Fanoušci stále doufají

I po 20 letech zůstává Half-Life jednou z nejoblíbenějších sérií herní historie. Dokument k výročí nejen připomíná její úspěchy, ale zároveň ukazuje, jak blízko jsme byli k dalšímu příběhovému pokračování. Fanoušci nyní mohou doufat, že Valve najde způsob, jak příběh série posunout dál, byť ve zcela novém formátu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *