Herní piráti aneb internetový Karibik 21.století

Pirátství v rámci počítačových her je velmi specifickým odvětvím. Původní vize pirátství je totiž zjednodušeně okradení někoho za účelem vlastního zbohatnutí. V herním prostředí se tak onen prvek vlastního zisku vytratil a nahradil ho herní zážitek.

O prvotní formě internetového pirátství můžeme hovořit v souvislosti s notoricky známou službou Napster, která fungovala v letech 1999-2001. Tato služba poskytovala nelegální distribuci hudby v té nejjednodušší formě. Stručně řečeno, uživatelé mezi sebou volně kopírovali soubory. (ve formátu MP3) Důsledkem toho docházelo k obrovským propadům zisků u hudebních společností, což následně vedlo k soudním sporům, které pro Napster skončily špatně a byl tak jeho provoz zastaven.

Pirátství se postupně vyvíjelo až do dnešní podoby. Nejnabízenější otázkou současnosti je: proč nevidíme herní studia bojovat proti hernímu pirátství? Samozřejmě v určité formě tu jistá snaha je, ale nejedná se o masivní kampaně herních gigantů, kteří by za každou cenu chtěli mít největší zisk z prodejů. Jako první odpověď se nabízí, že hráči se naučili za kvalitní obsah platit. K tomu přispívají i platformy, které poskytují herní tituly ve výprodejích za zlomek původní ceny. Druhou odpovědí, která se bezesporu s první do značné míry protíná, je reklama pro herní studia zdarma.

Piracy

A to je pravděpodobně hlavní důvod, proč se herní studia brání pirátství v malé míře. V minulosti (myšleno přelom tisíciletí) bylo obrovským problémem dostat herní produkt k zákazníkovi, který by za něj byl ochoten zaplatit. Tento problém ale naprosto, v souvislosti s globalizací, vymizel. Počet uživatelů internetu zkombinovaný se serverem YouTube, jenž je plný především té neplacené reklamy, i když to nemusí být na první pohled viditelné. Tyto faktory způsobí, že se produkt herního průmyslu dostane k téměř každému, koho by mohl produkt zajímat a je ochotný za něho platit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *