Horizon: Zero Dawn – NOVINKY – Sci-fi z doby kamenné?

03. 08. 2016 Filip Starý
1 754 zhlédnutí

Horizon: Zero Dawn je titul, který na letošní konferenci E3 rozhodně dokázal opětovně (jako v roce 2015) upoutat pozornost. Díky tomu byl také nominován na několik ocenění týkajících se her představených na E3 a rozhodně se jedná o jeden z nejoriginálnějších titulů.

Na začátku budou bohužel zklamáni všichni příznivci PC. Horizon bude totiž vydán pod hlavičkou Sony a to znamená jediné – bude dostupný pouze na PS4. V poslední době jsme se setkali s mnoha skvělými tituly pouze na PS4 nebo Xbox ONE a věřím, že se najde již jen opravdu málo jedinců, kteří by v dnešní době nepřemýšleli nad investicí do konzole. Na Horizonu pracuje skupinka vývojářů ze známého studia Guerrilla Games. (Od nich pochází legendární konzolová série Killzone.) Rozhodně tak mají slušný řemeslný základ, co se vývoje her týče a případné přešlapy jim budeme těžko odpouštět.

horizon-zero-dawn-screen-08-ps4-eu-16jun15

Čím nás tedy Horizon tak zaujal? V první řadě nám bude představen post apokalyptický svět a to tak trochu jinak, než jsme zvyklí. Nad lidskou rasou „převzali“ kontrolu roboti, lidstvo je upozaděno a nemá možnost se dál rozvíjet, spíše naopak. Dostáváme se tak do role hlavní hrdinky, příslušnice kmene z dávných dob, který byl zformován nedlouho po „zániku“ lidí. Vzhledem k tomu, že čas začal běžet tak trochu pozpátku, nikoho asi nepřekvapí, že v ruce budeme držet luk, hrdinka bude oblečena do kůže a vše bude připomínat dobu kamennou. Teda až na ty obrovské roboty, kteří „terorizují“ lidstvo. Samotné prostředí hry (patrně se bude jedna o „open world“/“sandbox“) vypadá až neuvěřitelně. Vývojáři se snaží nalézt dokonalý balanc mezi „pravěkou“ divočinou a obrovskými masy kovu s elektronikou, kteří nápadně připomínají dinosaury. Jedná se tak o velmi zajímavý kontrast. Ve hře by samozřejmě neměla chybět klasika ve formě RPG systému a craftingu.

horizon-zero-dawn-screen-06-ps4-eu-13jun16

Pár postřehů na závěr? Nejsem rozhodně jediný kdo si při pohledu na Horizon vzpomněl na Far Cry Primal. Jedná se o souhru náhod? Guerrilla Games totiž na Horizonu pracuje už od roku 2011, hned po vydání třetího Killzonu. Ubisoft mezitím vytvořil Far Cry 4, který vyšel na podzim 2014 a letos vypustil Far Cry Primal z doby kamenné. Bude tedy Horizon jenom Far Cry Primal s roboty? Zásadní „souboj“ (Osobně doufám, že tu budeme mít prostě dva skvělé „pravěké“ tituly, ke kterým se budeme rádi vracet.) tu zřejmě odehraje samotný příběh a hratelnost titulu. Víme, že Ubisoft s tím rozhodně problémy nemá a to samé platí i o Guerrilla Games, viz gameplay z Horizonu níže nebo jejich scénáře ke Killzonům. Vše tedy zatím vypadá velmi zajímavě.

Ale na to všechno si ještě chvíli počkáme. Konkrétně do jara 2017, kdy by Horizon: Zero Dawn měl spatřit světlo herního světa.



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2021 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0