House Flipper – RECENZE – Simulátor renovace!

Polská herní studia nám poslední dobou dokazují, že umí udělat mnohem lepší hry než velká studia v Americe a Kanadě. To dokazuje i indie studio Empyrean, které stojí za překvapivě velice populární hrou House Flipper. Nikdo nečekal, že si hráči tolik oblíbí opravování rozpadlých domů, ale prodeje na Steamu nelžou.

Datum vydání: 17. května 2018

Vývojář: Empyrean

Platformy: Microsoft Windows, Mac OS

Úkolem hráčů v této hře je ujmout se role renovátora, vylepšovat domy ostatních a splnit občas trochu šílené požadavky zákazníků (třeba postavit bunkr pro tchyni ve sklepě). Jako obvykle začínáte v malé, ne příliš hezké kanceláři a přes malé objednávky si musíte udělat dobré jméno. A jakmile si nahrabete dost peněz, je načase pustit se do hlavní části hry – koupit starý dům, zrenovovat ho a prodat nejbohatšímu kupci.

Na samém začátku hry, v první kanceláři s pár drobnými v kapse musíte přijímat zakázky, které by většině z nás nebyly úplně po chuti. Na stole v kanceláři je počítač plný emailů od zákazníků s nejrůznějšími požadavky. Na začátku jde o domy po dost drsné party, pokryté snad všemi tělními tekutinami (chuťovka). Naštěstí se časem dostanete k zajímavějším úkolům, naučíte se malovat pokoje i kachličkovat koupelny, a nakonec se dostanete i k používání vlastní fantazie. A někde mezitím stavíte bunkry, které do hry přidává bezplatné DLC Apocalypse Flipper. Prostě je pořád co dělat.

House Flipper je hra z pohledu první osoby, takže jste to vy, kdo vynáší odpadky, drží váleček od barvy a přenáší těžký nábytek. Ovládání postavy je jednoduché a vystačíte si s několika tlačítky. Tím hlavním se stane TAB, po jeho stisknutí se dostává k nabídkám potenciálních kupců, do obchodu s materiálem a k levelování postavy. A ano, v House Flipperu je několik skillů, které si můžete vylepšovat – například rychlejší uklízení nebo natírání stěn.

Zajímavá část hry je montování nejrůznějších zařízení. Kromě toho, že ve hře malujete a vybíráte nábytek, je občas potřeba natáhnout se pro kladivo nebo šroubovák. Rozbitá zásuvka se musí vyměnit za novou a záchod nebo třeba sprchu někdo musí nainstalovat. Tady je ten někdo hráč.

Musím říct, že mi všechny ty úkoly na začátku hry přišly hodně repetitivní a časem se staly trochu otravné, ale aspoň máte dost času nasbírat zkušenosti a hlavně peníze. A taky se zorientujete ve hře a prohlédnete si všechny věci v obchodě. Samotná přestavba domu, který si sami koupíte je podle mě mnohem zábavnější, ale pokud se vám nepovede prodat dům za výhodnou cenu, musíte se vrátit zase na začátek a točíte se tak v ne úplně zábavném kruhu.

House Flipper má obrovský potenciál, prvních pár hodin vám uteče hodně rychle a pořád je co dělat. Hra je dobře optimalizovaná a poběží i na slabších strojích (což se dneska tak často nevidí). Problémem by mohl být poměrně omezený výběr v herním obchodě. Nevšimla jsem si, že by hra podporovala Steam Workshop a myslím si, že další nábytek by hře jenom prospěl. Kromě toho si není na co stěžovat. Na Steamu House Flipper pořídíte za 17€ a jestli vás baví The Sims nebo Viscera, bude i tohle.