Inside – NOVINKY – Trochu lehčí Limbo?

V roce 2010 vyšla 2D hra Limbo, která se dočkala několika významných ocenění. Jednalo se o skákačku s naprosto nezaměnitelnou a temnou atmosférou. Celých šest let se tak v herním vzduchu vznáší otázka: Dokáže někdo přijít s něčím lepším? Dokáže někdo Limbo napodobit? Dočkali jsme se akorát mnoha neúspěšných pokusů, ale v červenci letošního roku nastala „změna“ – vyšla hra Inside.

Inside vytvořilo studio Playdead, tedy stejní vývojáři, kteří přišli s Limbem a znovu tak ukázali, jak originální jejich tvorba je. Hra samozřejmě vychází z prvního titulu studia, ale díky šestileté pauze se nestává stereotypní a v mnoha příznivcích vzbudila vlnu nadšení.  INSIDE_01

Čeho se tedy v Inside dočkáme? Opětovně skvělého vyprávění příběhu, ve kterém se taktéž přeneseme do role malého chlapce. Na příběh je tentokrát kladen mnohem větší důraz než u Limba. Malého chlapce musíme uchránit před jeho umístěním do experimentálních laboratoří. Proč? To se možná dozvíme až po několika hodinách jedinečného herního zážitku. Celková atmosféra je propracovaná do nejmenšího detailu a tentokrát dostalo prostředí trochu animovaný/komiksový nádech. Skloubí se zde skvělý hudební zážitek s detailně graficky zpracovaným prostředím. Temná a ponurá atmosféra je již samozřejmostí a vše dokresluje povedená práce se světly a stíny. Úzkost, strach, soucit, nejistota – to jsou přesně pocity, na které se snaží vývojáři zapůsobit.

INSIDE_07

Patrně v rámci „celoherního“ trendu se celá hra stala lehčí. U logických hádanek se už tolik nezapotíme a mnohdy se jedná o naprosto banální situace, kterými je nutné zdlouhavě procházet. Rozhodně se znovu nesetkáme s dvacetiminutovým „vařením“ mozku. I tak se ale jedná o velmi úspěšného nástupce Limba, hra díky snížení obtížnosti dostala dynamiku a příběhem se dá proběhnout na jeden zátah. Celkový herní zážitek poté působí uceleně a o to více jedinečněji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.