Intergalactic bude temné sci-fi! The Last of Us 3 není jisté!
Studio Naughty Dog pracuje na své nové sci-fi značce Intergalactic: The Heretic Prophet, která má být podle šéfa studia Neila Druckmanna jejich dosud nejambicióznějším projektem. Představena byla na The Game Awards, ale od té doby ticho. Ačkoliv o hře dlouho kolovaly jen kusé informace, Druckmann se nyní v podcastu Creator to Creator rozpovídal o příběhu, tématu i tvůrčím přístupu, který za hrou stojí.
Víra, náboženství a šedá morálka
Intergalactic se podle Druckmanna bude zaměřovat na vážná témata, která jdou ještě dál než The Last of Us. Klíčovým motivem hry je víra a náboženství, které formují společnost na planetě Sempiria, kde se celý příběh odehrává.
„Nejdřív jsme museli vymyslet proroka, pak jeho víru a nakonec celou společnost, která tu víru přetváří po generace. A to včetně všech deformací a fanatismu,“ říká Druckmann.
Studio pro planetu Sempiria vytvořilo alternativní historii, která pokrývá více než 2000 let vývoje. Hráči tak nečeká jen sci-fi příběh, ale komplexní svět, jehož základy formovala víra, která má své světlé i temné stránky.
Strach z neznáma
Hlavní postavou bude Jordan A. Mun, lovkyně odměn, která na planetě ztroskotá. Druckmann zdůrazňuje, že většinu hry bude hráč naprosto sám, bez společníků, bez vodítek, pouze se svým rozumem a odvahou.
„Chceme, aby hráči pocítili opravdovou osamělost. Budou ztracení na místě, kde nic není tak, jak čekali, a kde se všechno, co znají, obrátí proti nim,“ vysvětluje.
Zatímco v The Last of Us se hráči mohli často opřít o své parťáky, Intergalactic má být o naprosté izolaci v cizím světě, kde komunikace se zbytkem galaxie selhala už před 600 lety.

Osmdesátky a Trent Reznor
Ačkoliv se hra odehrává ve vzdálené budoucnosti, Naughty Dog se rozhodli pro unikátní estetiku inspirovanou 80. lety. Svět Sempirie tak bude působit retro-futuristicky – hráči se mohou těšit na tenisky, staré technologie i opotřebovaný futurismus. Atmosféru podpoří elektronický soundtrack od Trenta Reznora a Atticuse Rosse z Nine Inch Nails, kteří podle Druckmanna dodají hře správně temný a nervózní tón.
„Nechtěli jsme sterilní sci-fi. Chtěli jsme, aby ten svět působil opravdově, jako místo, kde se žije a kde má každý šrám svůj příběh,“ doplňuje Druckmann.

Na vydání si ještě počkáme
Na Intergalactic se pracuje už od roku 2020, vývoj je však stále v rané fázi. Podle Druckmanna studio stále hledá, jak má finální hra vypadat. Očekávat tak vydání dřív než v roce 2026 by bylo příliš optimistické.
Co bude s The Last of Us?
Fanoušci The Last of Us se samozřejmě ptají, co bude dál. Druckmann potvrdil, že nějaký příběh pro třetí díl má, ale momentálně se studio plně soustředí na Intergalactic.
„Nechci dávat falešné naděje. Teď je pro nás prioritou Intergalactic,“ uzavírá Druckmann.
Zajímavá cesta pro Naughty Dog
Intergalactic je pro Naughty Dog jasný krok novým směrem a potvrzení, že se studio nechce opakovat. Místo návratu k The Last of Us sází na temné sci-fi o víře a samotě. Fanoušci TLOU sice mohou doufat, že se třetí díl někdy objeví, ale teď má studio jiné priority. Intergalactic zatím působí jako nejambicióznější projekt Naughty Dog, který chce nabídnout víc než „jen“ další akční příběh.