Inversion – RECENZE – Gravitace na prvním místě

• Datum vydání: 27. července 2012
  • Vývojáři: Saber Interactive
  • Žánr: Akční, third person shooter

Inversion, nijak zvlášť unikátní jméno, které by nás pouhým názvem nadchlo. Jenže zde je něco jiného, co vás mile překvapí. Mluvím zde o gravitaci, neboli spíše o gravitačních zbraních, které pod předměty, nebo lidmi udělají gravitační pole, ve kterém se můžete vznášet, střílet a cokoli jiného. S oblekem na zádech si budete připadat jako Ironman, který si zapomněl vzít zbytek jeho obleku, nebo jako Riddick, který utíká z podzemního vězení, připomínající gulagy, nebo obecně tábory nucených prací.

Jedete si takhle s kamarádem městem a najednou v ulicích a na cestě začnou lidé křičet, auta do sebe vrážet a zjistíte, že to není jen tak. Zem totiž ovládli obrovští a svalnatí chlápci v polo obleku,  v ruce drží obrovské zbraně s řeznickým nožem, připomínajíc bajonet. Náhle se dostáváte do zmíněných táborů nucených prací, kde získáváte oblek, díky kterému odklízíte sutiny a zátarasy, které v tunelech být nemají. Vy ale s kamarádem utíkáte. Děj dále vyzrazovat nebudu.

Vcelku absurditou je, že ze začátku dostanete pouze brokovnici a všichni nepřátelé jsou od vás velmi daleko. Zde nechápu logiku, kdyby vám dali do ruky příruční zbraň, udělali by lépe. Nicméně dál v průběhu děje pořád bojujete se svalnatými chlápky  a občas jsem si říkal – jako vážně? Si snad dělají srandu, co je to za blbost? Gravitaci používáte totiž neustále, chybí crosshair, který přidá hře na obtížnosti, protože jinak by se hra dala projet vcelku snadno. Všelijaké brutality vlastně ani brutální nejsou, protože všechna akce vypadá jako od tvůrců, kteří nikdy žádnou hru neudělali.

Čím chtěli hru ale vylepšit a opepřit, je multi-player. Ten zde totiž nabízí 6 různých módů, a určitě bude velká zábava, když si pomocí gravitace vytáhnete z lávy levitující hroudu husté, teplé mazaniny, kterou můžete posléze hodit na nepřítele. Hra Inversion není špatná, na to, že je z roku 2012 se to opravdu dá, ale kdo si potrpí na příběhu, kvalitní akci a všechny blbůstky kolem toho, tak to asi nebude nic pro vás. Nicméně, hra do světa díru neudělala a už nikdy neudělá, ale atmosféra, hratelnost a emotivní děj by vás mohl přesvědčit o její kvalitě.

Hodnocení: 6,5/10