Jump – TÉMA – Jak vypadá rozjezd půjčovny nezávislých her

Nezávislé hry, přezdívané přízviskem „indie“, to mají v herní branži těžké. Stále jsou utlačovány AAA tituly, které mají vždy lepší marketingovou kampaň, i když se jim indie hry klidně vyrovnávají v hratelnosti. Indie hry mají ale i další problém. Například je jich v herním byznysu opravdu hodně a z toho ne zrovna všechny jsou natolik kvalitní, aby stálo za to utratit za ně své peníze. Se skvělým nápadem tak přichází server Jump, který chce fungovat na bázi předplatného; jako něco, co je pro filmy a seriály Netflix. Jump na to jde také dost chytře. Nabídne vám zajímavý obsah (indie tituly her), za zajímavé předplatné, přičemž komisí pro výběr indie her do Jumpu neprojde kdejaká hra a vy si tak můžete být alespoň trochu jisti, že za své peníze získáte hry, které odsouhlasilo složení hráčů indie her.

Při startu Jumpu má být připraveno zhruba 60 her, které jsou již odsouhlaseny a připraveny k „půjčování“. Každý měsíc potom má přibýt k vašemu výběru dalších zhruba 10 her, vidíte tedy, že her nebude příliš moc, to aby se nesnižovala kvalita. Částka, kterou Jump chce od zákazníků vybírat navíc není kdovíjak strašná – počítají s 10 dolary, tedy v přepočtu nějakých 250 korun. Když to srovnám například s Netflixem, částka je srovnatelná a cena Jumpu se navíc moc neliší ani od streamovacích služeb hudebních složek, jako je Apple Music nebo Spotify. Hry navíc nebudete muset instalovat, postačí vám pouze kvalitní připojení k internetu, neboť všechny tituly poběží přímo v klientu Jump.

Nápad, se kterým Anthony Palm, vedoucí vývoje Jump, je výborný a navíc dosud neokoukaný, navíc k tomu všemu jsem my – hráči – tento nápad již dlouhou dobu vyhledávali, ale nic podobného, minimálně na PC, nebylo k nalezení. Šéf Jumpu navíc slibuje, že až 70% z vybrané částky půjde do kapes samotným vývojářům indie her, což nám ale na druhou stranu dává tušit, že hlavní zbraní pro získání financí pro samotný Jump bude množství reklam. Pojďme se na závěr podívat na to, kdy bude Jump připraven nabrat první předplatitele. 24. července oficiálně končí uzavřený beta test a po něm se hned vrhne parta zvědavců do otevřených zkušebních lhůt. Jsme moc zvědavi, jak se tohle celé vyvrbí, neboť nápad je to skutečně skvostný.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *