Let It Die – RECENZE – Futuristická punková verze Dark Souls

1 421 zhlédnutí

Datum vydání: 3.12.2016
Vývojář: Grassshopper Manufacture
Vydavatel: GungHo Online
Platforma: Playstation 4
Žánr: Hack & Slash, Akční RPG

Když jsem asi tak před třemi týdny viděl poprvé postapokalyptický svět Let It Die. Hru z pohledu třetí osoby, která se řádí do kategorie hack and slash. Byl jsem plný odhodlání ji zkusit a hlavně dohrát. Jako zkušený hráč „souls“ her jsem se tedy do ní pustil po hlavě.

Celá hra se odehrává v místě zvaném Tower of Barbs. Což je věž, která má nespočet pater a sahá vysoko do nebes. Každé patro je generováno náhodně a není nikdy stejné. Začínáte logicky v nejnižším patře věže. Jen ve spodním prádle a bez žádné zbraně. A vaším úkolem je dostat se až na vrchol a získat bohatství, které se tam údajně nachází. Tímto sado-maso dobrodružství vás bude provázet „Strýček Smrt“ neboli Uncle Death. Který si neodpustí sem tam občas říci nějaký peprný vtip nebo okomentovat váš postup.

Po úvodním příjezdu metrem musíte klasicky jako „skoro“ v každé hře projít tutoriálem, který vás dostane až do místnosti zvané „Waiting room“. Kde si budete po celý váš čas ve hře vylepšovat vaší postavu či postavy. Je tu zde i nějaký ten obchodník co vám prodá určité zboží nebo si u něj můžete „vycraftit“ své vlastní. Ale také je tu možnost PVP soubojů a kupování „perků“ na vaší postavu.

Do dalších pater se dostáváte pomocí eskalátorů. Výtahy zde fungují jako zkratky. Dalo by se říct, že každý výtah je něco jako „checkpoint“. Nejsou však zadarmo. Za každé použití musíte zaplatit herní měnou. Herní měny jsou zde celkem tři. Kill coins, která vám zaplatí vaše vybavení či nějaký ten perk. SPLithium, které vám pomůže si vyrábět své vlastní vybavení. A poslední nejvzácnější Death Metals, kterou lze koupit za reálné peníze. Touto měnou lze také oživit vaší postavu.

I přesto, že je tato hra udělaná jako „free to play“ nepatří do kategorie her „pay to win“. Hra má herní mechanismus jak se vyhnout koupi měny na oživení vaší postavy. Dokonce je i mnohem zábavnější i když těžší.

Ke konci snad jen už to, že samotná hra vyniká krom skvělých a zábavných herních mechanismů, jako je asynchronní online podpora, díky níž nepřátelé získávají informace od ostatních hráčů. Také skvělým „soundtrackem“ na kterém se podílelo až přes 50 kapel či hudebníků až po grafické zpracování. Navíc „lore“ je opravdu dosti zábavný. Japonci totiž vědí jak na to. Sám osobně nehodlám od Let It Die odejít.
Zůstat a dostat se až na vrchol.

Hodnocení: 8.5/10