Lord of the Rings: War in the North – RECENZE – Pořádná CO-OP akce ve Středozemi!

Říjen tohoto roku nám přinese pár dlouho očekávaných titulů, mezi nimiž je i Middle-Earth: Shadow of War. Do vydání zbývá pár dní, a proto se podíváme na starší a trochu zapomenutý titul z tohoto prostředí a to Lord of the Rings: War in the Notrh. Je jedno jestli jste fanoušek Tolkiena nebo ne, všichni rádi běháme po Středozemi a likvidujeme hordy skřetů. No, a pokud vás hra zaujme, tak právě teď je ideální čas na její pořízení, Steam ji nabízí za necelých 5€.

Datum vydání: 1. listopad 2011

Vývojář: Snowblind Studios

Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360, Mac OS

Podobně jako Shadow of Mordor a přicházející Shadow of War se hra zaměřuje na problémy ostatních ve Středozemi a odděluje se tak od hlavní dějové linky, kterou všichni známe z knih. Stane se tak, že trpaslík Farin, elfka Andriel a hraničář Eradan jsou vysláni na sever, aby zjednali pořádek. Hráč bude čelit skřetům, orkům a dalším zrůdičkám a jejich vůdcům. A stojí to za to.

Celá hra se dá projít v kooperaci s dalšími dvěma hráči. V podstatě si mezi sebe s kamarády rozdělíte tři hlavní postavy a zábava může začít. Průchod hrou je mnohem jednodušší, když vám po boku stojí hráči a ne AI. Před začátkem každé úrovně si můžete postavy vyměnit, ale nemůžete měnit charaktery v průběhu mise. Co se týká schopností jednotlivých postav, není pochyb o tom, že trpaslík Farin se ohání sekyrou. Hraničář má meč u pasu a luk na zádech. A Andriel mává kouzelnou hůlkou, občas s ní někoho praští a celkem slušně ovládá léčení.

War in the North není jedna z nejlehčích her. Ať už si vyberete jakoukoliv obtížnost, všude kolem budou skřeti. Co taky jiného čekat v akčním RPG. Navíc NPC nečeká, než si poradíte s jedním z nich, útočí pěkně všichni zároveň. To se stává osinou v zadku, když na hráče naběhne dvacet goblinů, kteří toho moc nevydrží. Nejde ani tak o to je zabít, ale spíš uklikat než přiběhnou další.

Teď si asi říkáte, že to zní jako hra, ve které se často umírá. Není to pravda. Postavy mají v inventářích nastackované lektvary na doplnění zdraví. Andriel zvládá healovat docela rychle. A když už někomu ze skupiny klesne život na úplnou nulu, přiběhne jiný člen skupiny a zvedne ho ze země. Dokud takhle neleží všichni tři, je pořád naděje. Tady se vyplatí hrát s kamarády, zvednou vás mnohem rychleji.

Myslím, že je všem jasné, že příběhem se War in the North ani trochu nemůže rovnat trilogii Pána Prstenů. Na druhou stranu nikoho neurazí ani po grafické stránce ani hratelností. Jde o to dát dohromady partu a zabíjet všechno na potkání. Není to úplně ta hra, ke které se budete často vracet. Zapnete ji jednou za rok, promlátíte se příběhem a s úsměvem hru zase vypnete. Protože někde uprostřed toho všeho vám dojde, že bez vás, by Frodo prsten nikdy nezničil.

Hodnocení 9/10