Mafia: Definitive Edition – RECENZE – Úspěch podruhé – 1/2
O remasteru původní Mafie se mluvilo hodně a nakonec jsme se dočkali. Koncem září se na distribučních kanálech objevila nová Mafie v plné síle a dopadlo to velmi dobře.
Než se ale pustíme do konkrétnějších závěrů, pojďme se podívat do historie. Původní Mafie byla vydána v roce 2002, pod vedením Daniela Vávry. Pokud si ale představujete herní studio ve stylu posledních deseti let, tak jste na omylu. Illusion Softworks bylo seskupení talentovaných a zapálených mladých lidí, kteří se rozhodli vyrazit neprobádanou vodou. Nic takového tu totiž předtím nebylo. Pokud se ale přesuneme k remaku, tak se již bavíme o studiu Hangar 13 se čtyřmi pobočkami po celém světě (Novato, Brighton, Praha, Brno) a více než 150 zaměstnanci. Jak se to stalo? Z Illusion Softworks se stalo 2K Czech, Daniel Vávra odešel v průběhu práce na Mafii II a v roce 2017 se 2K Czech sloučila s Hangar 13. Výchozí pozice je tak úplně jiná, doba je jiná, hry se dělají jinak a udržet pozornost hráčů je mnohem těžší. Nicméně nostalgie stále hraje prim.
V první řadě se pojďme podívat na to nejzásadnější. Mafia byla převlečena do nového kabátu, a to velmi drahého kabátu. Prostředí je v mnoha ohledech dech beroucí. Město je vymodelováno naprosto skvěle a do nejmenšího detailu. Počasí se ve hře nemění, pouze po cutscénách apod., což znamená, že si vývojáři mohli dovolit celé město předrenderovat a dosáhnout tak jedinečných výsledků. Ano, původní Mafie byla jedinečná, ale možnost procházet se po stejných ulicích, akorát v současném grafickém standardu je skvělý pocit. Co trochu zamrzí je lineárnost příběhu z čehož plyne i divadelní vzezření celého města. Prostě víte, že to je jenom na oko. Pokud jste hráli Zaklínače, GTA a další hry zaměřené na otevřenost světa, tak na to rychle zapomeňte. Remake Mafie ve většině kopíruje původní lineární příběh. Město je tak krásné, ale není v něm nic moc co dělat kromě hlavní příběhové linie. Což je trochu škoda, protože pár vedlejších úkolů a větší interakce s prostředím by původnímu příběhu neublížila a zároveň by se snažila více přiblížit současnému stylu hraní.
Pokračování v dalším článku.