Mafia III předvádí dvanáct minut odtajněného gameplaye – NOVINKY
Unikátnost E3 spočívá v novinářském rozměru. Dochází k odhalení desítek velkých titulů, ovšem herní novináři zjistí vše předem. Zákulisní vstupy se týkají záběrů, které hráči spatří až o několik měsíců později. Mafia III se stala právě takovým případem. Nic však hráči nesledují tolik, jako nové ukázky, videa, fotografie či jen informace. Nová Mafie čelí kritice kvůli převzetí americkým studiem Hangar 13, ale též arkádovým jízdním modelem. Lze tvrdit, že vydání hry v roce 2016 leccos změní, jenže obdobné řeči většinou končí zklamáním.
Každý díl Mafie oslňoval nefalšovanou atmosférou své doby, což Američani dobře vědí. První minuta hraní ukazuje noční New Orleans, kde hlavní postava hry, Mulat Lincoln Clay, prochází ztemnělými ulicemi. Město ožívá teprve v noci. Silnici obrážejí auta konce šedesátých let, neonové nápisy nechybí žádné budově a bezpráví proti menšinám se dostává všude. Zmíněnou diskriminaci titul vyjevuje bez příkras. Stačí, abychom se ochomýtali kolem policisty, a ten už začne hulákat nejmenované nadávky. Obrácenou stranu mince, násilí samotného hlavního hrdiny (včetně klišovitých hlášek), videu přidává akčnost. Hřbitovní mise možná vázne, ale já osobně bych čekal, dokud vývoj nepokročí. Hra se totiž ocitá v alpha verzi. Nicméně silné okamžiky se třetí Mafii ani nyní nevyhnuly. Vedle hutné atmosféry se mi zamlouvá příměs akce a její systém celkově. Hangar 13 vzal nejlepší z minulých dílů, takže se vrací aktivní krytí a realističnost soubojů, nezapomenutelné zbraně (brokovnice, samopaly, pistole a granáty), případně zajímavý příběh.
Video nám přinesl zpravodajský server IGN. Ten přizval šéfa vývoje Hadena Blackmana, jenž odhalil různé detaily. Ve studiu se angažují vývojáři předchozích dílů, leč v malém zlomku oproti Američanům. Haden se zmínil, že by rádi zachovali skvělé prvky minulých dílů. Ryan McCaffrey se otázal, zda Mafia III přebírá některé mechanismy a jakým způsobem. Dostalo se mu neúplné odpovědi. Prý ano, ale jak sami víme, engine a většina mechanismů se změnila.
Velké zápory vidím v jízdním modelu a skluzu k arkádovému hraní. Auta se řídí stylem angličáků, co nedbají typ silnice ani brzdu. Lincoln může vyskočit během jízdy, nárazy aut doprovázejí Bayovské exploze. Grafika odpovídá nadprůměru dnešní doby.
Sledujete-li diskuzní fóra (třeba jen Facebookové stránky herních webů), asi vám neušlo, jak hru hodnotí Češi. Mafia III se už nekutí v naší domovině, proto však neztrácí hodnotu. Jistě, něco se vlivem amerického trhu zkazilo, ale i Američani chápou, co Mafia pro Čechy znamená. Západní trh minulé díly přijal, asi díky její otevřenosti a umu českých vývojářů. Třetí díl dědí silnou komunitu, jež klíčovou měrou ovlivňuje komerční úspěch. Snad Hangar 13 vyslyší kritiku a ujme se vývoje s péčí.