Magicka 2 – RECENZE – Bohužel beze změny

• Vývojáři: Pieces Interactive
  • Platforma: Windows
  • Žánr: Akční, Dobrodružné
  • Datum vydání: 26. května 2015

Magicka_1

Nezávislé studio Arrowhead Game nám v roce 2011 představilo úžasně osobitou a zábavnou záležitost v podobě akční adventury jménem Magicka. Hra překypovala humorem. Z každé postavy a každého kousku hry na váš házela hromadu narážek na filmy, seriály či jiné hry. Hra ovšem vzkvétala s jedním neduhem. Tím byla nutnost za každou cenu sehnat spoluhráče. Tím nemyslím, že by hru nešlo hrát na vlastní pěst, ale v žádném případě to nebylo nic zábavného, spíše to bylo otravné.

Čtyři roky nato, po spoustě dodatků a DLC pro rozšíření už tak zábavné hry, přichází studio s „novým“ pokračováním. „Novým?“, ne tak úplně hra je kromě příběhu, který je ke všemu ještě o kus kratší, na vlas stejná jako předchozí díl. Jediné co opět hru nechává svěží je opět a jedině její cooperativní systém.

Magicka_2

K samotnému systému. Ve hře máte stejně jako v prvním dílu možnost kombinovat osm základních „živlů“ a k tomu vám tvůrci přidali rychlé menu v podobě čtyř políček, kam si můžete narychlo nastavit nejpoužívanější kombinace, které tím pádem nebudete muset sami kombinovat. Co ovšem dělá tu zábavu, je kombinace paprsků určitých kouzel s kamarádem. To nabude na síle a účinku daného kouzla. Samozřejmě to není jediná spolupráce. Vy například po vyčarování vodního gejzíru ustoupíte do postranní a váš kamarád poté zmrazí nepřátel a vy už pouze ničíte kamením zmrzlé sochy. A spousta dalšího, kde si užijete hromadu srandy. Ne jednou se nám stalo, že velmi oblíbený „Blesk“, který po vyvolání udeří do náhodné postavy, poslal na onen svět kamaráda stojícího poblíž, a ten ze samého rozčílení po oživení udělal to samé a tím smetl dalšího spoluhráče. Zábavy si užijete opravdu hodně.

Magicka_3

Co ale hru kazí, je její délka, ale především pocit že té hře něco chybí. Ten pocit, že není možné, aby tohle bylo všechno. A nenahrazuje to hře ni velký přísun DLC balíčků a map.

Hru hodnotím v celku kladně, ovšem s výše zmíněnými nedostatky, nemohu udělit lepší hodnocení. A pokud hru hrajete sami odečtěte si bod či dva.