Mass Effect: Andromeda – NOVINKY

21. 07. 2015 David Strnad
1 245 zhlédnutí
Mass Effect: Andromeda

Na čtvrtém Mass Effectu se začalo pracovat již krátce po dokončení třetího dílu, což jen dokazovaly tweety od samotných tvůrců, v nichž slibovali zcela novou hru. A uplynuly tři roky, přičemž ty malé střípky informací, co vyšly na povrch, stačily k naprostému zhypování fanoušků. Když se totiž Mass Effect: Andromeda krátce objevil na E3 (Electronic Entertaiment Expo), vyvolal novým trailerem takový rozruch, že pokud bychom vlastnili stroj času, nic by nám nebránilo se přenést do doby, kdy už bude ME:A na pultech obchodů. Kvůli téhle hře bychom tedy rozhodně doporučili uprgradovat svůj počítat, a to hlavně proto, že se očekává až někdy kolem vánoc příštího roku. Sám se na ni moc těším, ale pokud se nestane zázrak, co se optimalizace týče, ani mě uprgrade nemine.

Tvůrci ve svých Tweetech a několika uniklých informací ještě před začátkem E3 slibovali tentokrát vážně dost otevřený svět, nespočet planet k prozkoumání, nové vozítko Mako, ale hlavně úplně jinou galaxii, než jakou ji známe z trilogie. A to prosím bez Sheparda! Zdá se mi, že Shepard by jim v tom jen dělal paseku, protože když se kolem něj točily tři velkorozpočtové hry, proč kapitána aliančních vojsk cpát i do další trilogie? Sami lidé z Bioware nejspíš dospěli ke stejnému rozhodnutí. Ačkoli se proto má příběh odehrávat v nám sousedící galaxii Andromedě, stále budeme moct narazit na staré známé rasy, a nevylučuje se ani to, že ve hře potkáme i někoho z minulých dílů. Třeba taková Liara T’Soni, mistrná Asari biotička, by do příběhu zapadala úplně skvěle. Ale účast starých známých galaktických ras dokazuje i jeden velmi starý trailer z minulého roku, na kterém je k vidění jeden ucházející Krogan. Podle všeho máme v nové Andromedě prozkoumávat prostor až čtyřikrát větší, než v minulém díle, tedy asi sto soustav. Tentokrát starobylou rasu Protheanů, jejichž základny se nacházely všude ve vesmírnu, nahradili tajemní Remnants (Původci).

Mass Effect: Andromeda

Příběh sice tvůrci blíže neupřesnili, ale jak už to většinou bývá, některé informace unikly přímo ze zdroje. Planeta Země je prý na okraji sil, a proto musíme jako čerstvý kapitán svého týmu vyrazit hledat nový obyvatelný domov pro lidstvo. Při cestě narazíme na rasy, jejich boj nemine ani nás, a samozřejmě se do nich proto z části zapojíme. Hlavními nepřáteli nejspíš bude jakási rasa Khetů, jež také hledá pozůstatky technologie Remnants.

Cestou vesmírnem samozřejmě dojde na sbírání surovin, vylepšování lodi a vozítka, utužování vztahů s posádkou a také asi záchranu galaxie, jako v minulých dílech. Galaxie je tedy úplně nová, ovšem postavy zůstávají při starém? Víceméně ano, ač mě samotnému to přijde docela nelogické, staré postavy uvítám s nadšením.

Zavedený Unreal Engine, použitý v minulých hrách, se nyní mění a nahrazuje ho Frostbite, který jsme mohli vidět třeba ve hrách jako Dragon Age: Inquisition nebo Battlefield. Z uniklého traileru se dá hezky poznat, že to hře jedině prospělo, vypadá teď nenadále krásně. Jak jsem tedy nakousl trailer, řeknu k němu něco víc. Sice netrvá kdovíjak dlouho, a navíc to ani nejsou in-game záběry, ovšem hraje na pozadí chytlavá hudba od Jonnyho Cashe, náš nový nejspíš kapitán si prohlíží něco na způsob galaktické mapy, takže se posléze vydává do právě toho světa, který ho nejvíce potřebuje. Zavítá tedy se svou vesmírnou lodí (snad novou Normandií) na pouštní planetu, kde se později prohání v Maku a bojuje proti svým nepřátelům. Nové vozítko Mako nám, vášnivým fanouškům, prostě vyrazilo dech. To, že bylo dostupné pouze v prvním díle, nás hrozně mrzelo, a tak jsme nyní rádi, že se vrací v plné síle. Ovšem ne tak docela, vypadá totiž na pohled úplně jinak, protože nová hra – nový design, jak zní nepsaná formulka.

Mass Effect: Andromeda

V tomto enginu vše působí tak dokonale, že možná budu jen těžko hledat jedinou výtku. Ať už jí bude velká náročnost, či technické problémy, nebo nějaký jiný nedostatek, já osobně vřele doufám, že jich bude co nejméně.

Třetí Mass Effect nás prostě ohromil, protože hlavně příběh člověku nečekaně vyrazil dech. Jestli se tvůrcům podaří i tentokrát překonat a nasadit úplně novou laťku ve vyprávění nefalšované sci-fi space opery, uvidíme na vánoce roku 2016. Osobně bych byl neskutečně rád, kdyby se vrátili stáří dabéři, obzvlášť Mark Meer mi bude dost chybět. Ale na druhou stranu, v nové hře by hlasy starých postav asi zněly dost zvláštně. Mě by to však moc nevadilo. Ovšem v tomto případě asi Bioware sežene úplně nové dabéry, aby se zachovala originalita značky.

Na nový Mass Effect nám nezbývá než se hrozně těšit, protože co z prvních záběrů vypadalo fantasticky, to se u minulých dílů vyvinulo do úžasné podoby. Já sám proto věřím ve schopnosti týmu Bioware Montreal, kteří snad znovu provedou skvělou práci. Stačí se podívat na jejich minulé hry, a máte hned jasno v tom, že se jedná o mistry v žánru. A také se moc těším na první ukázku z hraní, což je ale zatím ve velkém nedohlednu.



Elektronický časopis GAMING

E-časopis GAMING

Přidejte se k nám!

  • Partneři webu

    Grunex - PC hry, turnaje v PC hrách, internetová televize, hry zdarma

    Rewiz.eu Projekt na rozvoj a podporu elektronického športu

    Veterans - CZ/SK gaming community

    Akreditované IT kurzy a školenia

    AndreewCZ

    Copyright © 2015–2021 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0