Metro 2033: The Last Refuge – RECENZE – Povinnost všech postapo fanoušků

Metro 2033 je FPS hra od tvůrců Stalkera (4A Games), inspirována románem Dmitry Gluchovskyho se stejným názvem. Byla vyvinuta v roce 2010 a běží na 4A Engine. Podporuje platformy Microsoft Windows a XBOX, měla být vydána i pro PlayStation 3, ale k tomu nikdy nedošlo.

Celá hra se odehrává v Moskvě. Přesněji v moskevském metru, kam se lidé uchýlili po 3. světové válce. Z radioaktivního povrchu do metra lezou i zmutované druhy, hledají si nový domov a snaží se zabít ostatní přeživší. Jedno hnízdo si potvory vybudují na stanici VDNCh, kde začíná příběh. Hlavní postava knihy i hry (Arťom), dostane úkol od Huntera – jít do Polis a najít pomoc u Milllera. Při cestě do Polis Arťom projde celým metrem, najde opuštěné stanice, komunisty i nacisty, a několikrát se podívá napovrch. V Polis najde Arťom pomoc, kterou hledal. Dozví se, že pořád existují funkčí rakety, které by vyřešili jeho problém. Musí pouze vylézt na rádiovou věž, aby mohl rakety navést. Na věži si hráč může vybrat jeden ze dvou konců, dobrý nebo špatný.

Metro 2033 je skvělá FPS hra s epickým příběhem z pohledu první osoby. Hru můžete projít buď stealth nebo zastřelit všechno, co se pohne. Procházíte tmavými tunely, všude je špína a krev. Občas natrefíte na oheň, u kterého se můžete ohřat nebo obchdníka, kde můžete doplnit zásoby. V postapokalyptickém světě je nedostatek munice a tak doporučuji snažit se o stealth průchod. Vojenské náboje se používají jako platidlo, dá se s nimi i střílet, ale moc se to nevyplatí. Fanoušci lootovaní si přijdou na své. Nezbytnou součástí hry je plynová maska. Pokud se chcete vydat na povrch, pořádně si zkontrolujte, jestli je plynová maska v pořádku, protože se může při soubojích poškodit a potom je k ničemu.

Hra je dost nascriptovaná, hráč nemá tolik volného pohybu, kolik by mít mohl. Je v ní málo vedlejších úkolů a dá se hodně rychle dohrát. Na druhou stranu má krásnou grafiku, jedinečnou atmosféru zničeného světa a vyvolává v hráčích pocit úzkosti. Doporučuji všem fanouškům survivalů her, příznivcům autora a knižní předlohy.

Metro vyšlo v nové edici Redux s vylepšenou grafikou. Upřímně mám pocit, že pouze přidali pár filtrů a zvýšili požadavky. Hra je mnohem světlejší a pochmurná atmosféra přichází o svoje kouzlo. Jediná pozitivní věc na této „novince“ je fakt, že teď mohou hrát i majitelé PlayStation 4 a nižší cena. Ať už si ale pořídíte Redux edici nebo máte původní hru, pořád je to Metro.