Minecraft 2 – Nakonec nevyjde!
Počátkem ledna Notch naznačil možnost vývoje duchovního nástupce Minecraftu, který by fanouškům nabídl podobný herní zážitek jako původní hra. Nicméně jen o několik dní později překvapivě oznámil, že tento projekt odkládá na neurčito. Místo toho se jeho studio zaměří na nový titul s názvem Levers and Chests.
Plánovaný Minecraft 2 ztrácí prioritu
Notch v minulosti oslovil své fanoušky na platformě X, aby hlasovali mezi dvěma projekty: duchovním nástupcem Minecraftu nebo zcela novou roguelike hrou. Přestože 81 % hlasujících zvolilo nástupce Minecraftu, výsledek nebyl podle Perssona tak jednoznačný, jak očekával. „Myslel jsem, že více než 90 % lidí bude pro Minecraft 2,“ uvedl.
Tento výsledek však nezabránil tomu, aby Notch nakonec přehodnotil své plány. Rozhodnutí zrušit nástupce Minecraftu vysvětlil slovy:
„Duchovní nástupce by byl mnohem méně zajímavý než roguelike hra. Tyto projekty jsou často jen smutné pokusy oživit nostalgii.“
Levers and Chests: Nový směr Bitshift Entertainment
Perssonovo studio Bitshift Entertainment, založené v dubnu 2024, se nyní plně zaměří na Levers and Chests, který přinese hráčům nostalgický retro zážitek kombinovaný s moderními mechanikami. Hra nabídne:
- Prvky dungeon-crawleru s detailním systémem inventáře.
- Retro grafiku inspirovanou klasickými hrami z 90. let.
- Roguelike mechaniky, které zajistí variabilitu a opakovanou hratelnost.
Notch již sdílel první záběry z pracovního prostředí, kde představil základní uživatelské rozhraní pro správu inventáře. Podle jeho slov je většina funkcí zatím ve vývoji, ale hra už získává konkrétní podobu.
Rozčarovaní fanoušci
Fanoušci Minecraftu neskrývají své zklamání. Mnozí vyjadřovali naději, že by Notch mohl navázat na původní úspěch Minecraftu. Na otázky hráčů, proč projekt opustil, Persson odpověděl přímo:
„Tohle není otázka pro mě, ale pro Microsoft. Vlastní práva na značku a rozhodují o jejím směřování.“
Co čekat od budoucnosti?
Rozhodnutí odložit práce na Minecraftu 2 ukazuje, jak náročné je splnit očekávání fanoušků, zvláště u projektu navazujícího na jednu z nejúspěšnějších her.
Jestli Levers and Chests splní očekávání hráčů, ukáže čas. A co si myslíte vy? Je Notchovo rozhodnutí zaměřit se na roguelike správné, nebo by měl dát přednost pokračování Minecraftu?