Minecraft RTX – ZAJÍMAVOSTI – Krok správným směrem
Spojení Minecraftu a RTX. Je to něco na co jsme dlouho čekali nebo to nepotřebujeme?
RTX funkce u Minecraftu je zatím dostupná velmi složitě. Jedná se o zvláštní prolnutí oddělení Nvidie, Minecraftu a Xboxu. Pro vyzkoušení se musíte přihlásit do bety. To funguje tak, že v první řade musíte vlastnit Minecraft pro Windows 10, což je něco trochu jiného než klasický Minecraft. Dále musíte nainstalovat Xbox Insider Hub a připojit se do beta programu. Nakonec si musíte v Marketplace stáhnout předvytvořené světy, ve kterých si lze vyzkoušet RTX.
Ve srovnání s ostatními hrami si RTX všimnete téměř okamžitě. Například u Metro: Exodus si musí dát člověk opravdu záležet, aby spatřil rozdíl se zapnutým RTX, ale zde je to vidět ihned. Světlo se chová přirozeněji a vše dává větší smysl. I přesto, že se to mnohým hráčům může zdát nesmyslné, tak Minecraft je hrou, pro kterou je RTX stavěné. Pokud vše půjde hladce a povede se RTX spustit i ve shaderech, tak se bude jednat o opravdu něco unikátního.
Těch největších změn si povšimnete zejména v temnějších prostředích. Láva, pochodně a další světelné zdroje najednou osvětlují prostředí mnohem atmosféričtěji a přirozeněji. To samé se týče přechodů mezi světlem a tmou. Člověk nemá nekonečně velký dynamický rozsah oka a nemůže vidět zároveň louku osvícenou sluncem a vnitřkem jeskyně podzemí. Musí to té jeskyně jít a počkat až se oči přizpůsobí. A na to reaguje i RTX a vše vypadá realističtěji.
Myslím, že není odvážné říci, že Minecraft by v budoucnu mohl být paradoxně jedním z nejvíce realistických herních prostředí, případně velmi užitečným architektonickým nástrojem. (Pokud by se tam dalo pracovat s úhly a kruhy.) V Blenderu a jiných programech čekáte desítky minut na to, až se vám prostředí vyrenderuje s reálným světlem ale zde to máte v reálném čase, a to dokáže zamíchat kartami.