NetEase omezuje investice! Hrozí zavírání studií a propouštění!

Čínský gigant NetEase Games údajně plánuje výrazné omezení investic do svých studií mimo Čínu, což by mohlo vést k uzavření více než deseti vývojářských týmů. Podle informací novináře Stephena Totila se škrty dotknou i známých studií jako Quantic Dream, které NetEase koupilo v roce 2022.

Studia v ohrožení: Kdo přežije?

Zdaleka největší otazník visí nad Quantic Dream, francouzským studiem, které NetEase koupilo v roce 2022. Autoři her jako Detroit: Become Human nebo Heavy Rain pracují na Star Wars Eclipse, ambiciózním příběhovém titulu zasazeném do galaxie Star Wars. Hra však podle insiderů čelí problémům ve vývoji a NetEase údajně přehodnocuje její financování. Není jasné, zda projekt dostane potřebný čas a rozpočet na dokončení, nebo bude hra zrušena, což by znamenalo obrovskou ránu pro fanoušky studia.

Dalším studiem, které se ocitlo v nejisté pozici, je Grasshopper Manufacture, známé díky sérii No More Heroes. Toto japonské studio se dlouhodobě soustředí na originální a experimentální tituly, což z něj dělá potenciálního kandidáta na škrty – pokud NetEase nebude vidět v jeho hrách dostatečný komerční potenciál.

V Evropě se škrty mohou dotknout Rebel Wolves, studia založeného bývalými vývojáři Zaklínače 3. Tento tým, vedený Konradem Tomaszkiewiczem, pracuje na fantasy RPG The Blood of Dawnwalker. Pokud NetEase nevidí v projektu dostatečný ziskový potenciál, je možné, že se studio ocitne v hledáčku na prodej nebo zrušení.

Situace je vážná i pro T-Minus Zero Entertainment, které vede Rich Vogel, známý svou prací na Star Wars: The Old Republic. Studio mělo pod NetEase pracovat na ambiciózním sci-fi titulu, ale nyní čelí nejisté budoucnosti.

NetEase škrtá navzdory úspěchu Marvel Rivals

Ironií je, že NetEase propouští vývojáře, i když některé jejich hry trhají rekordy. Střílečka Marvel Rivals v prosinci 2024 vydělala přes 130 milionů dolarů a měla obrovský úspěch. Přesto NetEase propustilo celý tým v Seattlu, který na hře pracoval.

NetEase tento krok vysvětlilo jako „organizační restrukturalizaci“, ale podle zpráv z VentureBeat jde o ztrátu důvěry ve vývojářské týmy mimo Čínu. Firma prý vidí úspěch Black Myth: Wukong jako důkaz, že není třeba investovat do drahých zahraničních studií.

Pokud vás zajímá, proč je Marvel Rivals tak úspěšný, přečtěte si náš článek Marvel Rivals: Nová střílečka trhá rekordy.

Proč se NetEase stahuje ze světového trhu?

Podle zdrojů z VentureBeat může být hlavním důvodem ekonomická situace v Číně a rostoucí geopolitické napětí. David Kaye, zakladatel VC firmy F4 Fund, uvedl, že velké čínské společnosti začínají stahovat své investice ze Západu.

„Čína ustupuje: geopolitické napětí, nepovedené sázky a rozhodnutí některých CEO znamenají, že dochází k masivnímu ústupu z mezinárodních investic.“

NetEase sice oficiálně popírá, že by se chystalo stáhnout ze světového trhu, ale současné kroky naznačují pravý opak.

Bude situace podobná jako u Embracer Group?

Situace u NetEase připomíná nedávné problémy Embracer Group, která během jediného roku:

Propustila přes 4 500 zaměstnanců
Zrušila 80 projektů
Uzavřela velká studia jako Volition a Free Radical

Pokud se škrty u NetEase potvrdí, můžeme být svědky dalšího masivního propouštění v herním průmyslu.

Přijde otřes?

NetEase je pátou největší herní firmou na světě a zaměstnává asi 30 000 lidí. Pokud se rozhodne stáhnout investice do zahraničí, může to mít obrovský dopad na celý herní trh.

Bude NetEase hledat kupce pro ohrožená studia? Nebo je prostě uzavře? Zatím není jasné, ale situaci budeme dál sledovat.

Co si o tom myslíte vy? Je podle vás NetEase na cestě k úplnému stažení ze světového trhu? Podělte se o svůj názor v komentářích!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *