No Man’s Sky až v srpnu + očekávání – NOVINKY
Dlouho očekávaná vesmírná survival hra No Man’s Sky od studia Hello Games je odložena až na srpen tohoto roku. Hra, která byla představena již v roce 2013 na VGX a byla jedním z highligtů výstavy má dlouhý a komplikovaný vývoj. Není se však čemu divit.
Je nutné si uvědomit, že se jedná o velice komplexní hru, která má čtyři základní prvky. Za prvé, budete objevovat vesmír. A to ne žádný předem vypracovaný vesmír o velikosti mapy Skyrimu. Jedná se o procedurálně generovaný vesmír. Podle propočtů by hráči trvalo cca pět miliard let, když by se snažil navštívit každou z planet aspoň na jednu sekundu. Další tři základní prvky se dají spojit do jednoho celku. Budete navštěvovat planety, na kterých budete moci provádět průzkum, objevovat pestrou flóru, aktivovat různé majáky a zároveň budete bojovat i s pestrou faunou. K tomu, abyste přežili ve vesmíru budete potřebovat neustále vylepšovat svou loď, zbraně a další nezbytné příslušenství pro přežití na nehostinných planetách. Proto můžete obchodovat. Samozřejmě, že se můžete střetnout i s jinými hráči, ale vzhledem k velikosti jakou vývojáři slibují to časté nebude.
Doba se mění a technologie se vyvíjí. Již to není jako za dob „X-wingů a Tie-fighterů.“ Vývojáři mají mnohem více možností a vědí, že vesmír ve hrách tu dlouho nebyl a chybí hráčům. Avšak vesmír ve hrách se těžko uchopuje a pokud už se o to někdo pokusí, většinou to dopadne špatně. Je strašně těžké udělat vesmírnou adventuru natož vesmírný simulátor. Podívejme se na megalomanský projekt Chrise Robertse a jeho Star Citizen, který mu neustále roste pod rukama.
Tvůrci z Hello Games se však nebojí a jejich počin zatím vypadá parádně. Jak se můžeme přesvědčit již v hned několika videích ze hry, které již stihli zveřejnit. Doufejme, že se jejich hra povede, jelikož vesmírná adventura je v dnešní době na herním trhu naprosto nedostatkové zboží. Vývojáře nezlomila ani povodeň, ani neustálá „masírka“ od hardcore fanoušků vesmírných her, dokonce ani čerstvá zprává, že hlavního vývojáře Seana Murrayeho, chce někdo zabít! Hra, která má vyjít na PS4 a na PC byla nedávno odložena na srpen. Fanoušci by se však neměli čeho bát. Vzhledem k tomu, jak tato hra má vypadat, jak se má hrát a jak velký počin na nás vlastně tvůrci chystají, by měla převládat na prvním místě trpělivost.