Odhalte tajemství americké divočiny ve hře Firewatch – NOVINKY

30. 01. 2016 David Strnad
1 519 zhlédnutí

Kolik znáte adventur z první osoby? Abych se přiznal, žádná krom hororu Outlast se mi nevybavuje. První počin studia Campo Santo cílí na virtuální realitu, ovšem PC a konzole nové generace mu udělí velkou zkoušku. Jak ji zvládne? Tvůrci už odhalili prvních dvacet minut gameplaye, což vzhledem k brzkému datu vydání znamená dost informací.

Děj se odehrává v divočině amerického Wyomingu, kde coby člen požární hlídky objevíte nečekanou záhadu. Váš hrdina se jmenuje Henry; primárním úkolem se stane hlídání lesa uprostřed zmíněné divočiny, kouzelného kusu světa.

firewatch 2

Požární hlídka chrání před rizikem ničení v lesích, požárů a hlídá dodržování pravidel, která se týkají především teenagerů. Fáze hry se dělí na celé dny, během nichž prozkoumáte odlehlý kus světa. Jediný kontakt se světem spočívá v Henryho vysílačce a jeho poradkyni Deliah. Od té hráč získá mnoho informací, představují též hlavní dialogovou náplň. Vztah těchto dvou osob se mění v závislosti k učiněným volbám. Většinou si můžete vybrat, zda zvolíte odpověď, popřípadě necháte Henryho mluvit. Deliah hráče informuje o prostředí a upřesňuje důležité informace.

firewatch

Oceňuji způsob, jakým tvůrci snoubí příběh s otevřeným světem. Vyprávění v sobě nese kus tajemna. Henry časem objeví stopy, že se něco děje ve věži, když odchází do lesa. Jednou zahlédne mlhavou postavu, jak se dívá jeho směrem. Děje se cosi zlého a vy musíte zjistit, kdo řádí v tajemné divočině. Zápletka sice neobsáhne desítky postav, ale adventurní dialogy se hře nevyhnou. Firewatch přitom smrdí survivalem. Používání mapy a kompasu budiž jasný a nezanedbatelný důkaz. Většina obdobných her se ani nesnaží o vyprávění, takže Firewatch splňuje základní požadavky: průzkum velkého světa, hledání důkazů, dialogy, ale především skvělý příběh.

firewatch 3

Grafická stylizace překvapí jemnými detaily přírody, avšak nečekejte technologický zázrak. Přesto ji lze zařadit mezi slušně vypadající tituly. Hustota trávy, proměnlivé barvy, šero, paprsky světla – to vše utváří dojem, jaký si hráč odnese při hraní. Rád bych ho označil za veskrze pozitivní, protože grafika působí hravě. Scenérie občas připomíná pastelovou malbu, u které autor nešetřil barvami.

Firewatch vytváří odpadlíci z Telltale. Rozhodli se založit vlastní studio a první hra se vymyká epizodickému standartu. Asi je nebavil stejný vzorec vývoje adventur, nebo chtěli přivést k životu hru, jejíž potenciál předčí očekávání. Firewatch se jeví originální každým coulem. Doufejme, že avizované datum vydání (9. únor 2016) nepřekazí technický stav hry. Těšit se můžou majitelé konzole PS4 a stolních počítačů.

firewatch 5

    Copyright © 2015–2021 GamingSite.cz, všechna práva vyhrazena, ISSN 2464-661X, podléhá licenci CC BY-ND 4.0