RECENZE – Onimusha 2: Samurai’s Destiny
Capcom znovu poutá pozornost hráčů po celém světě díky očekávanému Resident Evil Requiem. Nezapomíná ani na své méně exponované značky. A právě v tichosti, téměř bez větších fanfár, se vrací jedna z nejstylovějších sérií své éry. Onimusha. Po HD remasteru prvního dílu přichází i druhá kapitola Samurai’s Destiny, která nás přenáší do temného feudálního Japonska plného démonů, magie a krvavých střetů s padlým Oda Nobunagou. A co je nejdůležitější: i po dvaceti letech hra překvapivě dobře obstojí!
Krev, čest a meč
Onimusha 2: Samurai’s Destiny nás staví do role samuraje Jubeie, který se po brutálním útoku démonické armády Genma vydává na cestu pomsty a poznání vlastní minulosti. Příběh navazuje na první díl a staví na jednoduchém, ale účinném motivu: krev, čest a meč proti zlu. Zápletka sice nepatří mezi nejsložitější narativy herního světa, ale právě díky své přímočarosti a výrazné stylizaci funguje dodnes překvapivě dobře.

Starosvětský styl, moderní úpravy
Onimusha 2 vychází z designového étosu začátku milénia. Pevné kamery, úzké chodby, špetka puzzle prvků a výrazný důraz na souboje. Remaster přináší plynulejší animace, svižnější načítání a především citlivě upravený vizuál, který nenarušuje nostalgii, ale zároveň neurazí ani nováčky. Fanoušci série ocení vylepšený systém výměny zbraní a několik bonusových režimů, které zvyšují znovuhratelnost.
Bojový systém staré školy, který stále baví
Základem je kontaktní souboj se zbraněmi na blízko. Katana, kopí, luk nebo obouruční kladivo. Každá zbraň má vlastní rytmus a specifické kouzlo. Kromě klasických útoků lze využít i magii nebo silné elementální zásahy. Vrcholem systému je tzv. Issen. Okamžité zabití protivníka, pokud udeříte přesně v momentě jeho útoku. Tento mechanismus nejen skvěle vypadá, ale především výborně odměňuje precizní časování.


Souboje jsou díky tomu překvapivě návykové, a i přes určitou jednoduchost zůstávají uspokojivé po celou dobu hraní. Bossové patří k tomu lepšímu z historie Capcomu a vždy důkladně prověří vaši schopnost čtení útokových vzorců.
Společníci a vztahy na cestě
Jubei na své cestě potkává čtveřici postav, které mu mohou pomáhat v boji. V některých částech se za ně přímo ujmete hraní. Každá z postav má odlišný styl. Od brutální síly po hbitost a iluze. Vývoj vztahu probíhá prostřednictvím dárků. Jednoduché mechaniky, která však ovlivňuje jak hratelnost, tak příběh.

Přestože jde o zajímavý koncept, dialogy často sklouzávají do předvídatelných linek a postavy tak nepůsobí zvlášť živě. Výjimkou je Oyu, která jako jediná působí plasticky, lidsky a navozuje pocit skutečného vztahu.
Puzzle a struktura hry
Kromě soubojů nabízí hra i řadu hádánek a zamčených truhel, které odemykáte pomocí jednoduchých minihier s posouváním symbolů. Tyto momenty slouží jako vítaný oddech od akce a často překvapí nápaditým řešením. Herní doba se pohybuje kolem deseti hodin, což je v dnešní době příjemně úsporné. Žádné zbytečné natahování, svižné tempo a výborně čitelná struktura úrovní.



Pro koho je remaster určen?
Onimusha 2: Samurai’s Destiny skvěle funguje jako vstupní brána do série i pro nováčky. Předchozí znalost prvního dílu není nezbytná, a samotná hra zaujme každého, kdo má rád napínavé souboje, silnou atmosféru a stylizované návraty ke klasickým titulům. Pokud jste vyrůstali na hrách jako Resident Evil 4, Devil May Cry nebo Tenchu, budete se tu cítit jako doma.
Bonusy a režimy
Remaster obsahuje i několik přídavků. Například Hell Mode, který vás nekompromisně trestá za každou chybu, nebo sadu minihier, kde prověříte své reflexy i logiku. Nečekejte však nový obsah po vzoru moderních remaků. Jde spíše o elegantní znovuzpřístupnění toho, co již bylo součástí původní hry.

Verdikt
Onimusha 2: Samurai’s Destiny v roce 2025 dokazuje, že kvalitní design nestárne. I přes chybějící hloubku příběhu a některé zastaralé prvky dokáže hra vtáhnout, pobavit a nabídnout nečekaně svěží mix napětí, nostalgie i samurajské estetiky. Pro nováčky ideální začátek, pro veterány důstojný návrat.
8/10