Pixel sem, pixel tam – TÉMA – Kam směřujeme s herní grafikou?

Různých článků o grafice je hodně a já přicházím s dalším, ale myšlenka, která mě k tomu přivedla, není rozhodně tradiční.

Pokud pozorně sledujete tituly vycházející v posledních letech, určitě jste si museli všimnout dvou kategorií, do kterých se nám hry (z grafické stránky) dělí. Jeden směr se soustředí na co nejrealističtější vzezření herního prostředí (viz například i Until Dawn, titul, který zatím zašel nejdál a vytvořil herní postavy jako co nejpřesnější kopie filmových herců) a druhý směr se soustředí na variace retro pixelové grafiky. A téměř všechny hry můžeme do jedné z těchto kategorií zařadit. Těch, které se alespoň nějak liší, je málo, bývají nedoceněné a bohužel jich stále ubývá. Jedinou hrou, které se v posledních letech podařilo zazářit (z hlediska originálního grafického zpracování) jsou patrně jenom Borderlands, jejichž netradiční grafické zpracování dokázalo zasáhnout i větší masy hráčů.

Za všechno patrně mohou normy, které nám nastavily velká herní studia, která si mohou dovolit investovat astronomické částky do reklamních kampaní. Z grafické stránky musí být vše trochu lepší, než to předtím. Novinka musí být zase o trochu víc náročnější na hardware, textury musí být detailnější a stále dokola se ženeme za něčím lepší. Pro artové tituly tak přestává být na této scéně místo a jakýkoliv projev uměleckého nadání upadá v zapomnění.

Co třeba tituly jako Masochisia, The Long Dark, Ori and the Blind Forest, anebo i Firewatch. Nemáte pocit, že by si tyto tituly zasloužily mnohem větší pozornost? Standarty jsou ale nastavené jinde. Úspěšnost her začíná byt určována pouze youtubery, hry jim jsou podstrkovány jen za účelem zisku a kvalita hry (nejen z grafického hlediska) začíná ztrácet na důležitosti. Chceme konzumovat zábavu, ne složité příběhy a obdivovat technickou stránku hry. Je to ale dobře? Těžko říct, ale jedno je jasné – Herní průmysl se vyvíjí každým dnem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *